مقایسه خورشید جمهوری اسلامی با نکبت پهلوی؟! عملکرد خمینی و خامنه‌ای خوب نبود، درخشان بود

گروه «اندیشه اقتصاد» ارز پرس -  دوستی، که خیلی ژست نخبگی می‌گیرد، در تحلیل عوامانه و غیرمؤدبانه، بر امام عزیز ما خرده گرفت، که قریب این گفته  «15 سال کار را به ما بدهید، اگر خوب اداره نکردیم بیرونمان کنید».. برایش نوشتم:
پهلوی را با جمهوری اسلامی مقایسه کردی و بر امام ما خرده گرفتی که  «چه خوب اداره کردند» پاسخت یک وجه سلبی دارد و یک وجه ایجابی:
وجه سلبی:
بعد از سلسلهٔ سلوکیان، که دست‌نشاندهٔ رومیها بودند، هیچ سلسله‌ای در ایران وابسته و دست‌نشاندهٔ مستقیم اروپا نبوده تا پهلوی. در نکبت و بدبختی ایرانیان در زمان پهلوی همین بس که آمدن و رفتن رضا و باز آمدن محمدرضا به غمزهٔ انگلیس و با عاملیت مستقیم فروغی، اردشیر ریپورتر و آیرونساید بود.
در زمان پهلوی کل ایران کنیز کنیزهای انگلیس بوده.. هر غلطی خواستند کردند.. هر غلطی.
انگلیس‌ها!! که پیشتر از آن نصف مردم ایران را به کام مرگ فرستاده بود. 
هر غلطی پهلوی کرد، اول از انگلیس اجازه گرفت.. توسعه هم که داد.. راه آهن سراسری هم که کشید، از شهرهای اصلی نمی‌گذشت! راه آهن کشید برای انگلیس، که دسترسی اش را به جبههٔ روسیه سهل کند.
در زمان محمدرضا که.. قربانش بروی.. خاطرات فردوست را ببین که چطور پادشاه بزدل ایران مفعول و مأبون ارنست پرون بوده و از او می‌ترسیده.. پرون فعال مایشا بود.. 
همین محمدرضای بزدل، سه بار از ایران فرار کرد.. تقی به توقی می‌خورد آقا به فرنگ فراری می‌شد.. یک بزدل تمام. 
نکبت و خواری دورهٔ پهلوی، نه‌تنها با جمهوری اسلامی، که با هیچیک از ادوار پادشاهی ایران حتی قابل قیاس هم نیست. 
خوشمزه است که از پهلوی دفاع می‌کنی. 
این از وجه سلبی پهلوی
اما وجه ایجابی جمهوری اسلامی:
باید کتاب‌ها در این زمینه نوشت و فیلم‌ها ساخت.. در این ظرف نمی‌گنجد.. اما فی الجمله عملکرد خمینی و بعد خامنه‌ای نه خوب، بلکه درخشان بوده است.. البته شما و تقریبا تمام عوام ایران مقهور ادراکسازی معوج رسانه‌های غرب هستند و خودشان را دست‌کم می‌گیرند. 
ایران وابسته و ویران را، که تمام نهادهایش، و بخصوص نهاد علم و فناوری نوین - دانشگاه - که موتور محرک عقلانیت است، توسط انگلستان فتح شده بود.. دانشگاه ما هنوز هم سکولار است و نسبتی با مسائل جامعه ندارد.. نهادهای مبلغ و ادراکساز هم دست غرب است.. طوری که کاترین شکدم را با پرون کنار هم قرار می‌دهند.. اینطوری.. این کشور ویران و وابسته را تحویل گرفتند.
جمهوری اسلامی، 
اولا به نحو احسن به شعارهای اصلی اش  «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» جامهٔ عمل پوشانده. الآن کل 200 کشور دنیا شامل 5 کشور است و 194 تیول! و ایران! هر کشوری جز ایران به یکی وابسته است.. ردخور ندارد.. یکی جز این پیدا نمیکنی.. تأمین استقلال این کشور توسط خمینی که تاریخی است.. از آن نکبت پهلوی رسیده‌ایم به صدر دنیا. 
ثانیاً وجوه تمدنی دارد که اینجا، جای بحثش نیست.. بطور خلاصه اینکه می‌بینیم شیخ نمر در عربستان و زکزاکی در قلب آفریقا و عارف حسینی در پاکستان و سیدعباس موسوی و موسی صدر در لبنان و محمدباقر صدر در عراق و الخ حذف فیزیکی می‌شوند پیام دارد.. بگذریم از این. 
ثالثاً در وجوه مختلف، لابد به اقتصاد تعریض داری.. حتی در اقتصاد هم عملکرد انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده.. اما غرب طور دیگری برای ما وانمود می‌کند.. با این بضاعت نهادی که از پهلوی تحویل گرفته، و حتی نهاد علم کار نمی‌کند، عالی اداره کرده.. کل دنیا ریخته‌اند سر ایران.. دو نوبت به اعتراف خودشان  «بی‌نظیرترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور» را اعمال کردند و ارتقا دادند.. باز کاملا سرپا هستیم.. یک مورد قحطی طی این سالیان سراغ ندارید.. کل دنیا را دارد آب می‌برد.. اقلام اساسی در دنیا با چالش مواجه است، در ایران زندگی مان سر جایش است.. فقط یک مشکل داریم البته.. رسانه‌های‌شان از متروپل های ما فاجعه می‌سازند و با متروپل های روزانه و متعدد خودشان کاری ندارند.. بی‌بی‌سی 60 خبر برای متروپل ما زده، و یک خبر برای تیراندازی مرگباری که 19 کودک را قربانی کرد.. اینطوری.. 
تمام دنیا ریخته سر ما.. مایی که فنچ هستیم.. 24 هزارم تولید دنیا را داریم.. اینقدریم یعنی.. حالا ریخته‌اند سر ما اما هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند.. سر پا هستیم در حالی که باید هزار بار کارمان یکسره شده باشد. 
مردانه مقابله کرده‌اند و ما را از خفت گذشته نجات داده‌اند، و به ساحل امن رسانده‌اند. 
ضمن اینکه به شما بگویم اقتصاد ما طی دو سه دهه حل می‌شود، و می‌رسد به جایی که الآن موشکی ایستاده.. از همانجا که موشکی حل شد.. خیلی از بچه‌های باهوش متدین، از وقتی سیدعلی خامنه‌ای مسئله را برده روی این، از مهندسی رفته‌اند سمت علوم اقتصادی.. همان مسیری که تهرانی مقدم ها و حاجی زاده ها و قالیباف ها و حاج قاسم ها رفتند.. خواهیم دید حالا. 
این هم اجمالا وجه ایجابی
حالا از درایت و انصاف شماست که خورشید فروزان جمهوری اسلامی را با نکبت پهلوی مقایسه می‌کنی و به آن امتیاز می‌دهی و خمینی را مسخره می‌کنی.
خمینی ای که به گفتهٔ مخالفانش در تمام ادوار حکومت‌داری در ایران دانشمندتر و بزرگتر از او - حتی از حیث مادی، نه ایمانی - سراغ نداریم. گفته‌های عبدالکریم سروش را ببین.. یا اصلا آن را نبین و خودت قضاوت کن.. کدام پادشاه ایران بوده که بعد از 76 سال تحصیل مداوم فلسفه و عرفان و حقوق (سه رشتهٔ کلیدی و سنگین) به حکومت برسد؟
این را بگذاریم کنار محمدرضای بچه مزلف؟ و بگوییم او بالاتر بوده؟!!
یک جو عقل هم خوب چیزی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.