بررسی نحوه اصلاح ساختار بودجه و ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، از برگزاری جلسه شورای هماهنگی قوه مقننه خبرداد و گفت: این نشست صبح امروز با حضور رئیس مجلس، نواب رئیس، اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها، رئیس مرکز پژوهش‌ها، رئیس دیوان محاسبات و معاونین قوانین و نظارت مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه بحث‌های درباره تدوین منشور کاری مجلس برای اجلاسیه سوم با توجه با بیانات رهبر انقلاب که در دیدار با نمایندگان ایراد داشتند، انجام شد، ادامه داد: در این نشست بحث‌های درباره اصلاح ساختار بودجه و از بین بردن کسری بودجه و راه‌های که به توان روند بودجه‌ریزی را اصلاح کنیم انجام شد.

نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که در جلسه امروز مطرح شد بحث نحوه ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان بود، افزود: قرار بر این شد تا در نحوه ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان بازنگری انجام شود و مجلس  بیشتر به سمت لایحه‌محوری بودن حرکت کند البته دولت نیز باید در این راه به مجلس و نمایندگان کمک کند.

عضو هئیت‌رئیسه مجلس با اعلام اینکه بحث دیگر درباره تفریغ بودجه سالیانه و پژوهش محور کردن مجلس بود، عنوان کرد: درباره این 2 موضوع دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها گزارشاتی به اعضای جلسه ارائه کردند و قرار شد گزارشات تکمیلی‌تر به نشست شورای هماهنگی ارائه شود.

سلیمی با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان به 8 فصل تقسیم شده است، عنوان کرد: این بخش ها در جلسه امروز شورای هماهنگی بررسی شد و قرار شد از سوی این شورا این موارد پیگیری شود.

به گزارش ارز پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای هماهنگی مجلس به اولویت بندی‌های مجلس براساس بیانات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان اشاره و برنامه مجلس در این حوزه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب ما قصد داریم سندی که مسیر راه مجلس شورای اسلامی را مشخص می کند، تدوین کنیم، اظهار داشت: باید اقداماتی که لازم است برای این سند که منشور مجلس انقلابی است در هیأت رئیسه، صحن، کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و سایر بخش‌های اداری و ستادی مجلس انجام شود تا در یک سند و منشور، راهبردهای اصلی مجلس مبتنی بر مسائل اساسی کشور تعریف و به سرعت عملیاتی شود تا بتوانیم بیش از پیش به مردم خدمت کنیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: این منشور، مأموریت‌های بخش‌های مختلف مجلس به خصوص در حوزه اصلاح بودجه، انتخابات، تنقیح قوانین، نظارت و ... را مشخص خواهد کرد که معاونت قوانین و مرکز پژوهش ها کار خود را در این زمینه آغاز کرده اند و در نهایت قصد داریم با دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان و نمایندگان، مبتنی بر توصیه ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، این سند تدوین شود تا مجالس آینده نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.