پیگیری درخواست‌های مردمی یک اقدام حقوق بشری است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضا، روز دوشنبه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و ضمن دیدار و گفت‌وگو به بررسی پرونده مراجعه‌کنندگان پرداخت.

غریب‌آبادی در حاشیه این حضور، فعالیت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه را اقدامی حقوق بشری خواند و گفت: پیگیری درخواست‌های مردمی خود یک اقدام حقوق بشری است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به مراجعات مردمی به ستاد حقوق بشر، اظهار کرد: اگر مراجعاتی باشد که احتمال تضییع حق داده شود، ما پیگیری ویژه‌ای با واحدهای قضائی مختلف درباره آن انجام می‌دهیم.

غریب‌آبادی همچنین آمادگی معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات ایرانیان خارج از کشور، اتباع خارجی و ایرانیانی که بخشی از پرونده‌های آنان مستلزم پیگیری از کشورهای دیگر است را با همکاری اداره‌کل ارتباطات مردمی اعلام کرد.

وی بیان کرد که معاونت بین‌الملل‌ در سال 1400 روزانه 5 تا 6 مورد نیابت قضائی به کشورهای دیگر فرستاده و یا برای 7 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور یا ایرانیان داخل کشور در پرونده‌هایی که طرف آن در خارج از کشور حضور داشت، 20 هزار مکاتبه و پیگیری داشته است.

به گفته وی، فعالیت‌های دفتر ارتباطات مردمی و سازوکار رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی، نقطه قوت نظام قضائی ماست که در واقع نشان مردمی بودن آن است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه همچنین گفت: نظام قضائی ما کانال‌های خدمات‌رسانی متعددی را ایجاد کرده است که باید هرچه بیشتر به افکار عمومی داخلی و مجامع بین‌المللی معرفی و شناسانده شوند، ضمن اینکه سازوکارهای خدمات‌رسانی متعدد قوه قضائیه می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها و نظام‌های قضائی باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.