روسیه: غرب دست از تشدید درگیری در اوکراین بر نمی دارد

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، نشست سران ائتلاف ناتو که در اواخر ژوئن در مادرید برگزار شد نشان داد، غرب قصد ندارد تشدید تنش در اوضاع اوکراین را متوقف کند و به وارد ساختن تسلیحات به این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکسی زایتسف، معاون مدیر واحد اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفت: "غرب قصد ندارد سیاست خود را برای تشدید هر چه بیشتر تنش در اوضاع اوکراین کنار بگذارد. این را نشست سران ناتو در ۲۸ تا ۲۹ ژوئن که منجر به اتخاذ تصمیم برای تقویت بسته حمایتی برای  کی‌یف شد نشان داد."

این مقام روس افزود: تسلیحات در مقیاس بزرگ همچنان به اوکراین ارسال می‌شوند و متحدان اروپایی مطالبات میلیتاریستی مقامات اوکراینی را تشویق می‌کنند.

زایتسف بیان داشت، سوئد و فنلاند با اجازه به خودشان به این که به یک بازی ژئوپلتیکی علیه روسیه کشیده شوند، با پاسخ مسکو مواجه خواهند شد.

او تاکید کرد که امضای پروتکل پیوستن به این ائتلاف از سوی هلسینکی و استکهلم "گام دیگری در راستای تشدید تنشهای نظامی و ژئوپلتیکی در اروپا" است. وی افزود، آنها باید درک کنند که پیوستنشان به ناتو باعث بدتر ساختن وضعیت در حوزه شمالگان و بالتیک خواهد شد.

زایتسف ادامه داد، در این زمینه "امکانهای مربوط به همکاری صلح‌آمیز که هم اکنون در این بخش جهان با تقاضای فراوان روبرو است، به میزان چشمگیری تحلیل خواهند رفت".

او تاکید کرد: مایه تاسف است که دو کشور مستقل که صدای آنها همیشه قابل توجه بوده و سهم قابل توجهی در شکل گیری مهمترین عناصر امنیت نظامی پس از جنگ سرد داشته‌اند، توافق کردند که در محدوده خط مقدم ناتو سهیم باشند و در حقیقت به خودشان اجازه دهند وارد بازی ژئوپلتیکی کس دیگری علیه روسیه شوند

او ادامه داد: ناتو، هلسینکی و استکهلم باید از عواقب آن آگاه باشند: هر اقدامی که در این کشورها برای تهدید امنیت کشور ما اتخاذ شود، ناگزیر با پاسخ مواجه خواهد شد.

معاون مدیر اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در عین حال امروز تصریح کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری خلق دونتسک در مسکو در تاریخ ۱۲ ژوئیه شرکت خواهد کرد.

این مقام افزود که نمایندگان رهبری روسیه، کلیسای ارتدکس روسیه، مجموعه دیپلماتیک آن و محافل اجتماعی و سیاسی این کشور نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.