تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم مورد نیاز کشور در استان قم

ارز پرس/قم مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم گرانوله و پودری مورد نیاز کشور طی سال های اخیر خبر داد.

حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم امروز بیست و هفتم مردادماه در گفت وگو با خبرنگار ارز پرس، از تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم گرانوله و پودری مورد نیاز کشور طی سال های اخیر خبر داد.

 زند بیان کرد: در راستای اجرای سیاست های خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کود های شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولید کنندگان داخلی، کود های شیمیایی مورد نیاز کشور تامین می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم اقدامات انجام شده طی سال های اخیر در تولید و خودکفایی کود های فسفاته و پتاسه را کم سابقه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات بعمل آمده از سال ۹۷ تاکنون مقدار ۱۷۹۰۰ تن کود های سولفات پتاسیم گرانوله و پودری از محل قرارداد های منعقده واحد های تولید کننده در استان قم تولید و در سطح کشور توزیع شده است.

 زند درباره تامین و تدارک کودهای پتاسیمی مورد نیاز کشور از محل تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: در سال جاری قرارداد تولید مقدار ۳۰۰۰ تن کود های پتاسه با تولید کنندگان کود های شیمیایی داخل استان جهت تامین نیاز کشور منعقد شده است که از محل آن تاکنون مقدار ۱۴۰۰ تن تولید و توزیع شده است و مابقی آن نیز طی برنامه زمانبندی شده به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام 

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.