استفاده 21 درصدی از ماسک در کشور/ مراکز تهیه غذا و نانوایی‌ها در صدر جدول تخلفات بهداشتی نمودار

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس؛ تعداد شهرهای با وضعیت قرمز به صفر رسیده است و هم‌اکنون فقط 20 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. 257 شهرستان در وضعیت زرد و 171 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به 31 درصد رسیده است.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در کشور به 39 درصد رسیده است؛ لرستان کمترین و همدان بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی را در اماکن عمومی دارند.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

میانگین استفاده از ماسک در کشور به 21 درصد رسیده است؛ آذربایجان غربی با 10 درصد کمترین و هرمزگان با 44 درصد بیشترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

از تاریخ 16 تا 23 شهریورماه سال جاری، 194 هزار و 167 مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و واحد کارگاهی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که 35 هزار و 799 مرکز اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی و 811 مرکز پلمب شده‌اند.

در این بازه زمانی همچنین تعداد شکایات مردمی پاسخ داده شده در سامانه 190 وزارت بهداشت، 5737 تماس و تعداد شکایات ثبت شده نیز 2118 مورد بوده است.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

در این زمینه، شکایت از عرضه مواد غذایی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی، در صدر جدول قرار گرفته است. همچنین، بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.