میرکاظمی: تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه 1402 همزمان صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت پایگاه خبری ارز پرس، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست هیات دولت  امروز (چهارشنبه 30 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: سیر مراحل برنامه هفتم در حال طی شدن است و باید به مجلس برود و تصویب شود زیرا به مصوبه مجلس نیاز دارد.

وی در مورد برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری مرحوم دکتر عادل آذر اقدامات لازم انجام شد؛ با اعلام سیاست‌ها کار جدی‌تر شد و در چارچوب مدنظر در سازمان تدوین و کار شروع شده است از آنجایی که این مسئله با تدوین بودجه همزمان شده است تلاش می‌کنیم تا بودجه سال 1402 را بر اساس سیاست‌های ابلاغی تنظیم کنیم تا 15 آذر به موقع کار تمام شود.

میرکاظمی افزود: به صورت موازی در حال پیشبرد برنامه هفتم توسعه و بودجه هستیم البته همزمانی این‌ دو اتفاق خوبی نیست چراکه باعث تقسیم انرژی سازمان برنامه و بودجه و سخت شدن کار می شود.

وی افزود: از تمام توانمان استفاده می‌کنیم تا هر دو کار را پیش ببریم ولی تصویب در دولت و مجلس به متناوب است یعنی ابتدا بودجه در مجلس تصویب می شود و سپس به قانون برنامه هفتم توسعه می‌پردازیم، چرا که سیاست ها تازه ابلاغ شده است و تدوین آن در سازمان زمان بر است و بعد از آن باید در دولت و مجلس تصویب شود. اگر بخواهیم این مسیر را طی کنیم بودجه به موقع آماده نمی شود بنابراین اقدامات مربوط به بودجه را باید سریع‌تر آغاز کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد ادعایی که گفته می‌شود پیمانکاران تا به حال پولی از دولت دریافت نکرده‌اند تصریح کرد: این ادعاها درست نیست و مبالغی تاکنون پرداخت شده ولی همواره مبالغ اصلی در نیمه دوم سال پرداخت می‌شود چرا که درآمدهای دولت خصوصا مالیات ها در نیمه دوم سال محقق می‌شود. تاکنون 35 همت پرداخت شده است به محض آماده شدن منابع، پرداخت های بعدی هم صورت خواهد گرفت.

وی در مورد استفساریه مجلس درباره نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و جانبازان گفت: مجلس طرحی را داده است که پنج هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که برای آن هم باید فکری اندیشیده شود که البته در صورت تصویب مجلس مکلف هستیم آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.