اژدهای سرخ به کمک نفت آمد

قیمت نفت روز جمعه با امیدواری به تقاضای قویتر چین برای سوخت و افت ارزش دلار آمریکا، افزایش یافت اما شاخص‌های نفت عملکرد هفتگی یکسانی نداشتند.

به گزارش ارزپرس، اظهارات روز پنج شنبه پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا که اعلام کرده بود بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، تلاش می‌کند اقتصاد را آهسته کرده و به افزایش هدف نرخ کوتاه مدت، ادامه خواهد داد، باعث کاهش قیمت‌های نفت شده بود اما نفت خام از تحریم واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و همچنین کاهش تولید نفت اوپک پلاس به میزان دو میلیون بشکه در روز، حمایت یافته است.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۹۳ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۸۵ دلار و پنج سنت در هر بشکه بسته شد. در طول معاملات جمعه، هر دو شاخص بیش از یک دلار نوسان داشتند.

نفت برنت برای کل هفته ۰.۲ درصد افزایش داشت اما وست تگزاس اینترمدیت حدود ۰.۷ درصد کاهش هفتگی را ثبت کرد.

نوسان ارزش دلار آمریکا که معمولا رابطه معکوس با قیمت‌های نفت دارد، به نوسان معاملات روز جمعه افزود. دلار پس از گزارشی درباره نگرانی بعضی از مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش بزرگ نرخ‌های بهره برای مقابله با تورم، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ، کاهش یافت.

در خصوص کاهش تولید اوپک پلاس، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز جمعه در دهلی نو تاکید کرد اوپک پلاس کار درستی برای تضمین بازارهای نفت باثبات و پایدار، انجام می‌دهد.

قیمت‌های نفت روز پنجشنبه پس از این که بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که پکن قصد دارد مدت قرنطینه برای مسافران ورودی را از ۱۰ به هفت روز کاهش دهد، افزایش پیدا کردند. استفن برنوک، از کارگزاری نفت پی وی ام در این باره گفت: این واکنش ناگهانی قیمت‌ها، نشان داد هنگامی که محدودیت‌های کرونایی رفع شد، چه انتظاری می‌توان داشت.

چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، امسال محدودیت‌های کووید ۱۹ را حفظ کرده که تاثیر منفی بر فعالیت تجاری و اقتصاد داشته و تقاضا برای سوخت را کاهش داده است.

در این بین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر، دو حلقه رشد کرده و به ۷۷۱ حلقه رسیده است. شمار دکلهای حفاری نفت، دو حلقه افزایش یافت و به ۶۱۲ حلقه رسید که بالاترین میزان از مارس سال ۲۰۲۰ است اما شمار دکل‌های حفاری گاز تغییری نداشت و ۱۵۷ حلقه ماند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک بارکلیز روز جمعه با اشاره به ابهامات پیرامون شعله ور شدن کووید ۱۹ در چین و کندی گسترده اقتصاد جهانی، پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را کاهش داد. این بانک پیش‌بینی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را سه دلار کاهش داد و ۱۰۰ دلار در هر بشکه اعلام کرد و دورنمای قیمت ۲۰۲۳ را پنج دلار کاهش داد و ۹۸ دلار اعلام کرد.

برچسب ها :

اژدهای

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.