رتبه اول جهانی صنعت الکترونیک در تولید محصولات نانویی

تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۲ محصول نانویی در بانک محصولات نانو به ثبت رسیده که این محصولات مربوط به ۳۲۹۵ شرکت از ۶۴ کشور مختلف جهان است.

به گزارش ارزپرس، گسترش فناوری‌های نو مانند فناوری نانو منجر به عرضه محصولات جدیدی به بازارهای جهانی شده است که دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی به نسبت محصولات عادی هستند؛ چرا که این محصولات به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهند و در بازارهای مختلف با استقبال گسترده رو به رو شده‌اند.

با توجه به اهمیت فناوری نانو و لزوم پایش فعالیت‌های انجام شده در این حوزه، استت نانو به عنوان بانک اطلاعاتی ویژه محصولات نانویی از سوی ستاد نانو راه‌اندازی شد. ماموریت این بانک جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تحلیل و انتشار اطلاعات درباره محصولاتی است که مبتنی بر فناوری نانو هستند.

مخاطبان اصلی این بانک اطلاعاتی سیاستگذاران، صنعتگران و محققان هستند که می‌توانند اطلاعات لازم را به فراخور نیازشان از این بانک دریافت کنند.

به نقل از ستاد نانو، بر اساس آخرین آمارهای بانک محصولات استت‌نانو، تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۲ محصول نانویی در بانک محصولات نانو به ثبت رسیده که این محصولات مربوط به ۳۲۹۵ شرکت از ۶۴ کشور مختلف جهان است.

صنعت الکترونیک با ۱۹۳۵ محصول از ۱۳۶ شرکت (۲۶ کشور) بیشترین سهم را در تولید محصولات دارد و پس از آن پزشکی با ۱۲۳۶ محصول از ۵۱۵ شرکت (۴۶ کشور) در رتبه دوم قرار دارد. صنعت ساختمان با ۱۰۵۷ محصول از ۵۳۹ شرکت (۴۹ کشور) و لوازم آرایشی با ۹۲۲ محصول از ۲۸۷ شرکت ( ۳۱ کشور) در رتبه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.