لیکود: حتی اگر کار به انتخابات دوباره کشیده شود، اسموتریچ وزارت جنگ را به دست نخواهد آورد

برخی منابع لیکود تاکید کردند، رئیس حزب "صهیونیسم دینی" هرگز کرسی وزارت جنگ را به دست نخواهد آورد، حتی اگر کار به انتخابات دوباره کشیده شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت روزنامه عبری "اسرائیل هیوم"، در حالی که قرار است مذاکرات ائتلافی میان احزاب راست‌گرا و بنیامین نتانیاهو، مامور تشکیل کابینه جدید امروز (یکشنبه) از سر گرفته شوند، برخی منابع در حزب لیکود تاکید کردند، حتی اگر کار به انتخابات دوباره کشیده شود، بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب "صهیونیسم دینی" کرسی وزارت "امنیت" را به هیچ شکلی به دست نخواهد آورد.

این منابع اظهار کردند، راه‌حل این است که آریه درعی، رئیس حزب "شاس" در ازای دریافت غرامت، از وزارت دارایی به نفع اسموتریچ کنار برود.

همچنین اسرائیل هیوم در ادامه نوشت، غرامت‌های درعی شامل پست معاون نخست وزیر در کنار وزارتخانه‌های دیگر از جمله وزارت امور داخلی و وزارت ادیان است که اسموتریچ نیز به دنبال به دست آوردن آنها است.

منابع یاد شده در ادامه از درعی و اسموتریچ خواستند با یکدیگر راه‌حلی برای این موضوع بیابند، اما اسموتریچ مخالفت کرده و پاسخ داد، این مساله با درعی قابل حل نیست، بلکه با کسی که مامور تشکیل کابینه شده یعنی نتانیاهو حل می‌شود.

در همین راستا اسموتریچ از لغو سفر خود به آمریکا با هدف پایان دادن به مذاکرات ائتلافی خبر داد و  بار دیگر اعلام کرد که به لیکود توصیه کرده دیدارهایی را با احزاب شریک در کابینه برای رسیدن به راه‌حلی میان خود و تشکیل هرچه سریعتر کابینه انجام دهد.

سایت "وای‌نت" نیز گزارش داد، لیکود می‌داند اسموتریچ از خواسته خود برای گرفتن کرسی یکی از دو وزارتخانه‌های مهم و بزرگ دست نخواهد کشید و به همین دلیل در حال بررسی استراتژی دیگری است.

"وای‌نت" در ادامه تاکید کرد، لیکود برای برگزاری نشستی میان اسموتریچ و درعی با هدف رسیدن به راه‌حلی میان آن دو درباره وزارت دارایی فشار می‌آورد.

طبق گزارش این سایت، نتانیاهو (نخست وزیر مکلف) در آخرین دیداری که با اسموتریچ داشت، به او وزارت خارجه را پیشنهاد کرد اما او نپذیرفت، در ادامه چند وزارتخانه دیگر و نیز سمت معاون وزیر جنگ با اختیاراتی در رابطه با شهرک‌سازی‌ها را به او پیشنهاد کرد اما اسموتریچ به این پیشنهادها نیز پاسخ نداد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.