پنتاگون: حملات ترکیه تهدیدی مستقیم علیه نظامیان آمریکایی در سوریه و حاکمیت عراق است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملات اخیر ترکیه در شمال سوریه و عراق اعلام کرد، حملات هوایی اخیر ترکیه در شمال سوریه امنیت نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از روسیا الیوم، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: حملات هوایی اخیر ترکیه در سوریه امنیت نیروهای آمریکایی را که در سوریه با شرکای محلی برای شکست داعش و تضمین نگهداری بیش از ۱۰ هزار داعشی بازداشت شده در سوریه همکاری می‌کنند، مستقیما تهدید می‌کند و تشدید اوضاع، سال‌ها پیشروی علیه تروریست‌های داعش را به خطر انداخته است.

پنتاگون افزود: علاوه بر این، اقدامات نظامی هماهنگ نشده حاکمیت عراق را تهدید می‌کند و آرامش فوری اوضاع برای حفظ تمرکز بر ماموریت شکست داعش و تضمین امنیت نیروهای آمریکایی ضروری است.

پنتاگون ضمن محکوم کردن کشته شدن غیرنظامیان در ترکیه و سوریه نسبت به وجود اطلاعاتی درباره "هدف قرار دادن عمدی زیرساختهای غیرنظامی" ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: ما خواستار توقف تنش هستیم و نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه را به رسمیت می‌شناسیم. ما به بحث و گفت‌وگو درباره حفظ ترتیبات آتش‌بس با ترکیه و شرکای محلی خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.