اقتصاد دانش بنیان جایگزین اقتصاد صنعتی شود

ارز پرس/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که با پدیده خشکسالی و تنش آبی و کمبود برخی زیرساخت ها مواجه هستیم، باید اقتصاد دانش بنیان جایگزین اقتصاد صنعتی شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از واحد تولیدی دانش بنیان افشار واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین قوانینی را وضع کرده تا بستر احداث و توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور فراهم شود و تسهیل یابد.

وی به قوانین حمایتی مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از قوانین شامل تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت مالی از تولیدات دانش بنیان با تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های دانش بنیان است که محقق شده و منجر به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان شده است.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: دولت هم برای حمایت و هم برای توسعه شرکت های دانش بنیان  اهتمام جدی دارد و شرکت هایی که نه در شعار بلکه در عمل به صورت دانش بنیان فعالیت می کنند مورد حمایت جدی دولت هستند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه منفی است، اظهار کرد: کمبود آب و مواجه شدن ساوه و زرندیه با تنش آبی و محدودیت در برخی زیرساخت ها موجب ایجاد محدودیت در توسعه صنعتی شده است و اصولا برای برخورداری از چنین چالش ها و محدودیت هایی نیاز به توسعه بی حد و حصر نیست.

وی افزود: هرگونه توسعه صنعتی و تولیدی باید براساس آمایش سرزمینی صحیح صورت گرفته و بر مبنای شاخص های موجود سرمایه گذاری کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری باید در نقاطی که نرخ بیکاری بالاتری دارند صورت گیرد و در شهرهایی نظیر ساوه و زرندیه که با محدودیت منابع آبی و زیرساختی مواجهند صرفا در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.