برگزاری انتخابات محلی تاثیرگذار تایوان برای رئیس‌جمهور

مردم تایوان امروز (شنبه) به منظور شرکت در انتخابات محلی به پای صندوق‌های رای رفتند؛ انتخاباتی که به گفته رئیس جمهور تایوان پیامی به جهان درباره عزم این جزیره برای دفاع از دموکراسی خود در مقابل افزایش جنگ‌طلبی چین خواهد فرستاد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، این انتخابات برای شهرداران، استانداران و شورای محلی ظاهرا در مورد مسائل داخلی از جمله پاندمی کرونا و جرم و جنایت است و افرادی که انتخاب شوند حرف و نظر مستقیمی درباره سیاست چین نخواهند داشت.

اما تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان این انتخابات را چیزی فراتر از یک انتخابات محلی توصیف کرده و می گوید، جهان در حال تماشاست که چطور تایوان از دموکراسی خود در بحبوحه تنش‌های نظامی با چین که ادعای مالکیت بر این جزیره را دارد، دفاع می‌کند.

وی اواخر روز جمعه به طرفدارانش گفت: تایوان با فشار خارجی قوی مواجه است. گسترش استبداد چین، مردم تایوان را هر روز به چالش می‌کشد تا به اصل آزادی و دموکراسی پایبند باشند.

چین در اوت سال جاری میلادی مانورهای گسترده‌ای را در نزدیکی تایوان برگزار کرد تا خشم خود را نسبت به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره ابراز کند و فعالیت‌های نظامی خود را در مقیاسی کوچک‌تر ادامه داده است.

اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تایوان موسوم به "کومینتانگ" یا "KMT" در انتخابات محلی ۲۰۱۸ میلادی پیروز شد و تسای اینگ ون و حزب ترقی‌خواه دموکراتیکش را به تقابل بیش از حد با چین متهم کرد. این حزب اپوزیسیون به صورت سنتی موافق روابط نزدیک با چین است اما قویا حامی پکن بودن را رد می‌کند.

اریک چو، رئیس حزب اپوزیسیون KMT اواخر روز جمعه به طرفدارانش گفت: ما حامی داشتن روابط نزدیک با آمریکا، روابط دوستانه با ژاپن و صلح با چین هستیم. اجازه دهید تایوان آینده‌ای مرفه با توسعه صلح آمیز و با ثبات داشته باشد.

این انتخابات یک ماه پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که در جریان آن شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به طرز بی‌سابقه‌ای برای سومین دور پیروز شد، برگزار می‌شود.

اگرچه نتیجه انتخابات تایوان معیار مهمی از حمایت مردمی برای هر دو طرف است، لزوما نمی‌توان آن را به عنوان یک پیشبینی برای رقابت‌های ریاست جمهوری و پارلمانی بعدی در سال ۲۰۲۴ دانست.   

نتایج این انتخابات باید عصر امروز مشخص شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.