تاکید نظری بر ضرورت تامین خوراک پتروشیمی خمین

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پتروشیمی خمین که امروز فقط چند ماه از راه اندازی آن سپری شده به خاطر فقدان خوراک در حال تعطیل شدن است و این در حالی است که مردم شهر اراک و شازند از شدت آلودگی در حال خفه شدن هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش ارز پرس، علیرضا نظری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان خمین در دهه ۷۰ و اطلاع از وضعیت عقب ماندگی شهر امام (ره) به مسئولان در دولت تاکید کردند که طرح پتروشیمی در خمین اجرا شود. پس از گذر از هفتخوان رستم و گرفتن مجوزها و پیدا کردن سرمایه گذار و مشارکت دادن ۱۱ هزار خانوار حوزه انتخابیه تحت عنوان شرکت توسعه عمران خمین و پس از گذشت نزدیک به ۱۸ سال و راه اندازی پتروشمی خمین در آخرین ماه های پایانی دولت روحانی، در اقدامی خائنانه در هیات دولت ۶۰ درصد از خوراک پتروشیمی خمین را به پتروشیمی کاغذی به نام الوند در منطقه شازند واگذار کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: پتروشیمی خمین که امروز فقط چند ماه از راه اندازی آن سپری شده، به خاطر فقدان خوراک در حال تعطیل شدن است و این در حالی است که مردم شهر اراک و شازند از شدت آلودگی در حال خفه شدن هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. به رغم مصوبه دولت در ممنوعیت احداث هرگونه صنایع آلاینده در شعاع ۳۰ کیلومتری اراک، اما چنین خیانت و جنایتی در حق مردم اراک و شازند در حال رقم خوردن است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  آقای رئیس جمهور مردم مظلوم و شریف خمین که بیشترین رأی را به شما داده اند، چگونه باید صدایشان را به شما برسانند؟ آقای رئیس جمهور چند ماه پیش به شهرستان خمین سفر و بدون حضور نماینده از شرکت مانا انرژی بازدید کردید و دستور واگذاری یکصد هکتار از اراضی روستای ازنوجان برای توسعه آن شرکت صادر فرمودید. ای کاش پای درد دل خانواده ها و جوانان تحصیلکرده و بیکار خمین نیز می نشستید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.