صادرات ۴۱۴ تن کالا از بوشهر به قطر

ارز پرس/بوشهر ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماه نخست امسال، ۴۱۴ هزار تن کالا از گمرکات این استان به کشور قطر، میزبان جام جهانی صادر شده است.

علی سلیمانی روز دوشنبه ۷ آذر در گفت‌وگو با ارز پرس اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال، ۴۱۴ هزار تن کالا از گمرکات این استان به کشور قطر، میزبان جام جهانی صادر شده که از این میزان ۱۳۳ هزار تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۸۷۹ هزار دلار آن مربوط به گمرک بندر دیّر بوده است.

وی اضافه کرد: کالاهای صادراتی بیشتر مربوط به معدن و صنایع معدنی با ورزن ۲۷۴ هزار تن و ارزش ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار دلار، کشاورزی و صنایع غذایی به وزن ۱۳۲ هزار تن و ارزش ۴۴ میلیون و ۵۴۱ هزار دلار و در حوزه صنعت با وزن ۶ هزار تن و ارزش یک میلیون و ۴۴۱ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص صادرات محصول گوجه فرنگی به کشور قطر تصریح کرد: بیشترین محصولات کشاورزی صادر شده به کشور میزبان جام جهانی گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، انواع سبزیجات تازه، انواع کلم، کاهو و خیار بوده که به تنهایی ۲۹ هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۸۸ هزار دلار صادر شده است.

سلیمانی ادامه داد: از کالاهای دیگری که بیشترین صادرات را داشته اند؛ ۷۹ هزار تن سیمان کلینگر ساختمانی، ۱۷ هزار تن سنگ ساختمانی و ۱۷ هزار تن شیشه ساختمانی بوده است.

به گفته وی، ۱۵۰۰ تن میگوی دریایی و پرورشی نیز از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر تاکید کرد: صادرات انواع کالا به‌صورت شبانه روزی و بدون محدودیت زمانی در اسرع وقت از گمرک بندر دیّر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

صادرات بوشهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.