آغاز عقد قرارداد آب کشاورزی در شبکه‌های زهره، جراحی و مارون

ارز پرس/خوزستان مدیر امور مشترکین و درآمدهای شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی از آغاز انعقاد قرارداد آب بهای کشاورزی در شبکه‌های پنج‌گانه تحت پوشش شرکت خبر داد.

عباس روشن با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط آورد سدها و امکان تامین آب کشاورزی، آماده عقد قرارداد با کشاورزان هستیم.

مدیر مشترکین شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی افزود: طی سال‌های گذشته بر اثر کاهش بارندگی و پایین آمدن سطح آب مخازن سدها، تامین آب کشاورزی در این بازه از سال با مشکلاتی همراه بود.

به گزارش ارز پرس به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، وی ادامه داد: از این رو در برخی موارد با تصمیم شورای کشاورزی استان و به منظور کاهش آسیب به محصولات با اعلام تعویق زمان کشت، موفق به عبور از تنش آبی شدیم.

روشن با اشاره به استقبال کشاورزان افزود: خوشبختانه وضعیت سدها با توجه به بارندگی‌های اخیر بهبود نسبی داشته است. از همین رو به دستور مدیرعامل شرکت از تاریخ ۱۵ آبان ماه امکان عقد قرارداد آب کشاورزی برای کشاورزان را فراهم کردیم و کشاورزان با در درست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانند به واحد مشترکین مستقر در شبکه‌های آبیاری تحت پوشش مراجعه کرده و قرارداد خود را ثبت کنند.

وی عمده کشت‌های مناطق تحت پوشش را گندم، جو، کلزا و کشت‌های زیرپلاستیکی عنوان کرد و گفت: شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی شامل شبکه‌های رامشیر، رامهرمز، شادگان، هندیجان، شهید رجایی (امیدیه) می‌شود و تخمین می‌زنیم تا پایان سال جاری حدود ۲۵ هزار هکتار قرارداد آب بها ثبت شود.

جعفر قاسمی، مدیر امور مشترکین و درآمد شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون نیز از آغاز انعقاد قرارداد آب طبق مصوبات استانی برای محصولات زمستانه سال ۱۴۰۱ شبکه‌های آبیاری مارون خبر داد.

وی افزود: عقد قرارداد آب محصولات زمستانه از یک آذرماه سال جاری و طبق مصوبات شورای کشاورزی استان آغاز شده که در این چند روز با استقبال خوب کشاورزان منطقه مواجه بوده‌ایم.

قاسمی از کشاورزان خواست جهت عقد قرارداد آب، ابتدا جهت تعیین الگوی کشت خود به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های بهبهان، رامهرمز، امیدیه و آغاجاری مراجعه و سپس برای تسویه بدهی کشت‌های قبلی خود و انعقاد قرارداد آب زارعی به امور مشترکین شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری مارون مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون در شبکه‌های تحت پوشش خود شامل حوضه بهبهان، بنه باشت، جایزان و فجر بیش از ۵ هزار مشترک دارد که در هر فصل زراعی با شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری مارون قرارداد برداشت آب منعقد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.