کُردهای سوریه به دنبال کمک اسد برای مقابله با آنکارا هستند

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت آمریکا که این روزها با حملات روزانه ترکیه مواجه هستند خواستار پادرمیانی روسیه میان آنها و دمشق شده‌اند تا به صورت مشترک و با هماهنگی حملات آنکارا را دفع کنند.

به گزارش ارز پرس، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "آرام حنا"، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در سخنانی در این باره اظهار کرد که قسد از نمایندگان روسیه خواسته است تا برای دستیابی به توافقی با دولت سوریه در راستای حفاظت از مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق این کشور پادرمیانی کند.

حنا گفت: ما از روس‌ها خواستیم تا ابتکار عملی را برای هماهنگی اقدامات با دمشق به منظور حفاظت از خاک سوریه در دستور کار قرار دهد.

این مقام کُرد درباره دیدارهای انجام شده روزهای اخیر میان نمایندگان روسیه و کردهای سوریه نیز گزارش داد: دیدارهای مستمری با طرف روسی داریم، این دیدارها و گفت‌وگوها مهم هستند و ما فقط شاهد تلاش‌هایی از سوی آنها در چارچوب حفظ ثبات و جلوگیری از هرگونه تجاوز و تشدید تنش بوده‌ایم.

ترکیه یکشنبه ۲۰ نوامبر، یک عملیات نظامی تحت عنوان عملیات "پنجه-شمشیر" را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق شمالی عراق و سوریه آغاز کرد و به اجرای عملیات زمینی هم تهدید کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.