موضع وزیر کار درباره قراردادهای سفید امضا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قرارداد سفید امضا هیچ مبنای حقوقی و اجرایی ندارد، تاکید کرد: تعهد دولت برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش ارز پرس، سیدصولت مرتضوی، در حاشیه جلسه کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری درباره اشتغال ایجادی در سال جاری اظهار کرد: مطابق آماری که از طریق مرکز آمار ایران و سایر دستگاه‌های نظارتی کسب و راستی‌آزمایی شده است، تقریباً اهداف ما در هشت ماهه سال محقق شده است. منابع تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ بودجه هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نزدیک به ۶۲ هزار میلیارد تومان توزیع استانی شده که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و  توسعه استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از محل ۱.۵ میلیون دلاری که با کسب اجازه از مقام معظم رهبری در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اخذ شده است، هم بازپرداخت و هم مانده بدهی بانک‌ها و هم مانده بدهی صندوق توسعه ملی که حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعهد دولت در ایجاد یک‌ میلیون شغل تا پایان سال حتما محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.

مرتضوی با بیان اینکه در چهار ماهه باقیمانده از سال مشکل منابع نخواهیم داشت، گفت: با تجهیز منابعی که صورت می‌گیرد، به هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال دست خواهیم یافت و استنباط ما این است که بیشتر هم باشد.

وی همچنین از رصد فرصت‌های شغلی خبر داد و گفت: ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی فرصت‌های شغلی ایجادشده را دقیقا رصد می کنند و راستی آزمایی فرصت‌های شغلی ایجادشده از درصد بالایی برخوردار است و امیدواریم آنچه را که وزارتخانه وعده کرده است عملی شود.

به گفته مرتضوی یکی از مهمترین ماموریت‌های وزارت کار،  برنامه ریزی و نظارت و ایجاد اشتغال است که تلاش می کنیم به این وظیفه و ماموریت جامه عمل بپوشانیم.

وزیر کار درعین حال در پاسخ به سوالی درباره معضل انعقاد قراردادهای سفید امضا و ساماندهی آن گفت: اساسا قرارداد سفید امضا هیچ مبنای حقوقی و اجرایی ندارد و اگر قرارداد سفید، امضا شود، طرف قراردادی که دچار خسارت شده باید از طریق مراجع رسمی برای استیفای حقوقش اقدام کند لذا همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف هستند که در این خصوص همکاری کنند.

وی در جلسه کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد: اظهار کرد: جامعه روستایی و عشایری، بهره‌وری بالایی دارد. از سربار شدن بر بیت‌المال پرهیز می‌کند و هزینه‌های پایینی دارد، از این رو باید بیش از پیش به این جامعه هدف توجه کنیم.

مرتضوی افزود: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، ۷۵ درصد منابع اشتغال در روستاها به هدف ایجاد اشتغال رسیده است که این پیگیری و نظارت میدانی جای تقدیر دارد. این منابع و تسهیلات ارزانی که در اختیار جامعه روستایی و عشایری قرار می‌دهیم، بخشی از صرفه‌جویی خودشان هم نمی‌شود.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.