رئیس جمهور عراق: مشکل وجود ۶۰۰ هزار آواره در کشور ما باید برطرف شود

رئیس جمهور عراق امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سفیر انگلیس در بغداد با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار آواره در این کشور، بر لزوم حل‌وفصل معضل آوارگان در عراق تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از فرات نیوز، عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ بغداد میزبان سفیر انگلیس در عراق بود.

در این دیدار درباره تقویت روابط دوجانبه و افق‌های همکاری دو کشور در راستای منافع دو ملت گفتگو شد و رئیس جمهور عراق بر اهمیت همکاری‌های امنیتی و فکری در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرده و نقش انگلیس در جنگ با گروهک‌های داعش را ستود.

همچنین عبد اللطیف رشید بر لزوم انجام هرگونه تلاشی در راستای جلب حمایت جامعه بین‌الملل جهت حل‌وفصل پرونده آوارگان و بازگرداندن آنها به مناطق مسکونی‌شان تاکید کرد.

او در ادامه این دیدار به مشکلات آوارگان و شرایط پیچیده و فاجعه‌باری که با آن مواجه هستند، پرداخت و گفت: چند نشست با رهبران سیاسی و امنیتی برگزار کردم و نگرانی خود را درباره مشکلات پیشروی آوارگان ابراز داشتم؛ به ویژه که تعداد کل آنها از ۶۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

همچنین رئیس جمهور عراق درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیاز به یک انقلاب واقعی در حوزه توسعه اقتصادی با تاکید بر امکان استفاده از مشارکت‌های انگلیس در حوزه تبادل تجربیات و توسعه اقتصادی، بازسازی زیرساخت‌ها و توسعه خدمات و حمایت از بخش خصوصی گفت: دولت برای ارتقای اقتصاد کشور و ازسرگیری پروژه‌های متوقف شده به دلیل جنایات گروهک‌های داعش و نیز کاهش قیمت نفت جدی است.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار بر تمایل کشور خود نسبت به توسعه روابط با عراق در تمامی زمینه‌ها جهت تحقق منافع مشترک دو ملت تاکید کرد و گفت: انگلیس و سازمان ملل از تمامی اقداماتی که بتواند به حل ریشه‌ای پرونده آوارگان و ایجاد شرایط مناسبی برای بازگشت آنها به محل سکونتشان کمک کند، حمایت می‌کنند.  

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

جمهور آواره برطرف

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.