نطق میان دستور نمایندگان|دشمنان دست به یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران زده‌اند

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ارز پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نطق‌هایمیان دستور خود به موضوعات مختلفی از جمله اجاره بهای مسکن و و ناآرامی‌های اخیر پرداختند که در این گزارش می‌خوانید:

* دشمنان تاریخی ایران دست به یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران زده‌اند

رضا آریان‌پور نماینده مینودشت در مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم امنیت در آشوب های اخیر، گفت: بیش از دو ماه است که دشمنان تاریخی ایران بزرگ که دست و پای آنها در انقلاب سال 57 از دسترسی و چپاول منابع داخلی کوتاه شده، از طریق عوامل و مزدوران خود در تلویزیون‌های اینترنشنال سعودی، بی بی سی انگلیسی، من و تو اسرائیلی و وی او ای آمریکایی دست به یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران زده‌اند.

وی افزود:اجزای این جنگ ترکیبی که توسط تلویزیون‌های مذکور و صفحات مجازی وابسته به آنها طی سال‌ها شروع و اجرا شده است، شامل استفاده از ترفندهای رسانه‌ای فریبنده مثل تأمین و تسری تخلفات یک فرد از یک گروه به کل آن گروه و تخریب و تضعیف گروه‌های مرجع مردم شامل پزشکان، روحانیون، نیروهای مسلح، فرهنگیان، سیاستمداران به خصوص نمایندگان مردم است.

نماینده مینودشت ادامه داد:سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات و نواقص کوچک و قابل رفع، کوچک جلوه دادن و تمسخر دستاوردها و نقاط قوت و تأکید مکرر بر نیمه خالی لیوان در هر موضوعی، نشان دادن چهره عقب مانده از وضعیت ایران و چهره ای زیبا از اروپا و آمریکا، تحقیر ایرانیان و زیر سوال بردن سنت‌های آیینی، ملی و مذهبی مردم، سعی در شکستن عزت نفت ایرانیان نیز از دیگر اقدامات آنها است.

آریان پور اضافه کرد: ماحصل این جنگ شناختی و ترکیبی، اغفال برخی از افراد به خصوص نسل جوان و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در آنها و دورنمای تیره و تار از آینده مملکت و ناکارآمدی حاکمان و مسئولان پس از انقلاب بوده و در کنار این یأس و ناامیدی، خشم و تنفر را در ناخوداگاه جامعه نهادینه کرده و امروز با ریاکاری، خوشه‌های این خشم و تنفر کاشته شده توسط خود را با نابودی کشور و آسیب به مردم درو می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مقابله با این جنگ پیچیده و شناختی شاید از تمام درس‌هایی که خوانده‌ایم، هیچ درسی به اندازه مرور تاریخ و افزایش آگاهی و بصیرت و تشخیص دوست و دشمن به ما کمک نمی‌کند، اظهار کرد: ملتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار آن است.

نماینده مینودشت در مجلس افزود: اگر نتوانیم اوضاع کنونی را به درستی تحلیل کنیم این خطر وجود دارد که این خطر درباره ملت ما نیز مصداق پیدا کند. کشور ما در طول تاریخ به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک و داشتن منابع متعدد مورد طمع و حمله بیگانگان از جمله اسکندر مقدونی، خلفای عرب، لشگر مغول، محمود افغان، اشغال توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد و حمله صدام به نیابت از بلوک غرب و شرق قرار گرفته است.

آریان پور در ادامه با بیان اینکه در همه مواردی که دشمنان موفق به پیروزی شده و کشور را تاراج و اشغال کنند، سه عنصر در کنار هم بودند، یادآور شد: اول دشمن کینه توز و طمع کار، دوم وجود حکومت‌های ضعیف و فاقد اقتدار و سوم وجود عناصر خودفروخته و خائن وطنی. در هر دوره هم بخشی از کشور ایران جدا شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس گفت: با این حال جای افتخار دارد که در طول 40 سال گذشته علیرغم 8 سال جنگ تحمیلی، توطئه های متعدد، 4 دهه تحریم و وجود عناصر وطن فروش داخلی و خارجی، به دلیل اقتدار حکومت و همراهی و از خودگذشتگی اکثریت ملت، حتی نتوانسته اند یک وجب از خاک میهنمان را جدا کنند.

وی افزود: امروز می بینیم که عناصر خائن خارج نشین که حاضر نیستند برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هزینه کنند و هزینه آن را بر جوانان ما تحمیل می‌کنند، بعد از اینکه از شعارهای زیبای فاقد محتوا به نتیجه نرسیدند، تمامیت ارضی کشور را هدف گرفتند و برای تجزیه و تکه تکه کردن ایران بزرگ و تبدیل آن به لقمه‌های کوچک‌تر که راحت توسط اربابان آنها بلعیده شود، به تئوریزه کردن و قبح زدایی از خیانت و وطن فروشی روی آورده‌اند.

*مسئولان نسبت به کنترل نرخ اجاره بها اقدام کنند

بر اساس این گزارش، حسن لطفی نماینده رزن در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدا اصل سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی را به دولت متذکر می‌شوم در اصل 31 قانون اساسی آمده است داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است بنابراین دولت موظف بوده با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

وی افزود: اما اصل چهل و سوم و بند یک آن اظهار می دارد که تامین نیازهای اساسی اعم از مسکن، خوراک، پوشاگ، مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده باید وجود داشته باشد اما تورم و گرانی افسارگسیخته و فقر و تنگ دستی و تبعیض و بی عدالتی، حاشیه نشینی، و فساد اداری و بیکاری موجود در کشور نشان می دهد که اصول سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی در کشور به خوبی اجرا نشده و منجر به نارضایتی مردم شده است لذا بخشی از اعتراضات مردمی در 2 ماه اخیر انعکاسی از نارضایتی مردم نسبت به وضعیت موجود در کشور است هرچند که دشمنان نظام بر این موج سوار شده و آن را تبدیل به اغتشاش کردند امیدارم که دولتمردان ضمن احترام به اعتراضات قانونی مردم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.

وی خطاب به مسئولان وزارت راه گفت: قرار بود دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی تحویل دهد اما تاکنون در حوزه انتخابیه یک متر زمین هم تحویل داده نشده است لذا مردم مسکن نخواستند و فقط انتظار این را دارند که نسبت به کنترل اجاره بها اقدا کنید به مسئولان تذکر می دهم که نسبت به تعیین تکلیف مسکن ملی متقاضیان این شهرستان ها اقدام کنند.

* مسئولان نباید بگذارند که قلم به دستان مزدور با استفاده از تریبون‌های استکبار جهانی مردم را مورد هجوم قرار دهند

همچنین فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در نطق میان دستور خود گفت: حضرت علی(ع) مسئولیت حاکمان را در 4 محور اساسی، امنیت، رفاه، عدالت و تربیت بسیار مهم می‌داند که ضرورت دارد همه مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه برای اعمال مطلوب توصیه‌های امام معصوم از حداکثر ظرفیت‌های کشور برای حاکم شدن آرامش، رونق اقتصاد، بهبود معیشت، مهار تورم، کاهش قیمت‌ کالاها، رسیدن آحاد مردم به حقوق حقه خود، توجه به امور فرهنگی و رسانه‌ای، تعلیم و تربیت و پرورش انسان‌های فرهیخته در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان نباید بگذارند که عجوزه‌های خود فروخته و قلم به دستان مزدور با استفاده از تریبون‌های استکبار جهانی و هم پیمانان آن‌ها، مردم را مورد هجوم همه جانبه قرار دهند و بخواهند اهداف شوم اربابان خود را پیگیری کنند تا موجبات رنج، درد و عذاب مردم را فراهم کنند.

بشیری با اشاره به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر، گفت: تیم ملی کشورمان با حرف و حدیث‌های زیادی در این مسابقات شرکت کرد و متأسفانه نتایج ضعیفی کسب کرد. نکات قابل تأملی در خصوص حضور تیم ملی وجود دارد که باید وزیر ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مسئول خصوصا مرکز پژوهش‌های مجلس، این مسابقات را آسیب شناسی کنند تا در آینده اصلاحات اساسی صورت گیرد و تیم‌های ملی کشور گرفتار مسائل بی پایه و اساس قرار نگیرند تا با تکیه بر شجاعت و غیرت ایرانی در این تورنمنت‌ها شرکت کنند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.