محدودیت مصارف نامتعارف آب در دستور کار

به گزارش ارز پرس، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از غرفه‌های فعال در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و آب و فاضلاب کشور و در جمع خبرنگاران ضمن خیرمقدم به حاضرین نمایشگاه و تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه در رابطه با این نمایشگاه گفت: در هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و آب و فاضلاب کشور شاهد حضور پرحجم شرکت‌های فعال در صنعت آب کشور هستیم و از ویژگی‌های ممتاز این نمایشگاه حضور چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان است که از عموم مردم و علاقمندان این حوزه دعوت می‌کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند. محرابیان در رابطه با مدیریت منابع آب کشور افزود: با توجه به کاهش چشمگیر آب و در کنار الگوی مصرف آب موضوع مدیریت مصرف با استفاده از آخرین فناوری و هوشمند سازی در کنار ابزار تکنولوژی‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب برای مهار آب‌های بالا دستی کشور استفاده کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی پیرامون سد چمشیر و حواشی آن نیز تصریح کرد: سد چمشیر یکی از سدهای بزرگ کشور است که توسط متخصصین کشور در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و در اجرای آن از آخرین استانداردهای مهندسی و نکات محیط زیست بر اساس ضوابط سختگیرانه کشور مطالعات محیط زیست توسط متخصصان کشور انجام شده و مجوزهای لازم از ابتدای اجرا تا کنون از نهادهای مختلف و سازمان محیط زیست دریافت شده و در طول اجرا هم با ۲۵ گزارش دقیق نظارت محیط زیست ارائه شده است. در اجرای پروژه‌های عمرانی و آبرسانی رعایت ملاحظات و استانداردهای محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. اخیراً هم شاهد یک تیم نظارتی از سازمان محیط زیست در این سد بوده‌ایم و در آخرین گزارش‌ها در این رابطه انتقادات وارده را برطرف کرده است. هرچند در تمام پروژه‌ها رعایت الزامات محیط زیست را داشته‌ایم.
وی ادامه داد: مهمترین توسعه اقتصاد اجتماعی و فرهنگی کشور موضوع توجه به آب است از زمان شروع به کار دولت ۱۳ این مساله مهم مورد توجه قرار گرفت در بودجه ۱۴۰۱ شاهد آن بوده‌ایم که به احکام بسیار خوبی در لایحه تدوین شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. در تدوین لایحه ۱۴۰۲ هم این موضوع در نظر گرفته شده است و با حمایت دولت احکام خوبی را در بودجه ۱۴۰۲ تدوین کردیم که امیدواریم با حمایت مجلس مصوبات خوبی را دریافت کنیم. در تدوین برنامه هفتم چند محور اصلی وجود دارد؛ توجه به موضوع آب مهمترین محور برنامه هفتم است که مورد وفاق بین مجلس و دولت است که امید می‌رود بتوانیم تمام پروژه‌های منابع آب را هرچه سریع‌تر اجرا کنیم و در بخش مصرف هم با اجرای پروژه‌های پیش بینی شده شاهد مدیریت مصرف باشیم.

محرابیان در پاسخ به خبرنگار ارز پرس مبنی آب‌ها با چه نرخی در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، گفت: نرخ آب بها سیاست دولت بر مسائل آب و برق به این شکل است که تا سطح الگو شاهد افزایش قیمت نباشیم اگر نرخی هم تغییر می‌کند بسیار اندک باشد به عبارتی اثر گذار نخواهد بود ولی برای مدیریت مصرف باید شاهد این باشیم که مصارف بالاتر از الگو محدود شود و ممکن است سیاست گذاری‌های قیمتی به این شکل باشد که برای مصرف کنندگان مانعی برای مصارف بیش از حد باشد در این حالت هم رعایت عدالت وجود دارد و اعتراضاتی که از ناحیه مردم وجود دارد برطرف شود.

ادامه دارد...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.