میانمار برای شرکت در نشست منطقه‌ای نظامی دعوت شد

ارتش آمریکا اعلام کرد، ارتش میانمار که به پاکسازی قومی علیه اقلیت مسلمان روهینجا در این کشور متهم شده، برای شرکت در نشست نظامی منطقه‌ای به ریاست مشترک آمریکا و تایلند دعوت شده است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح میانمار در سال ۲۰۱۷ عملیات نظامی انجام دادند که در نتیجه آن ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند و در سال ۲۰۲۱ نیز میانمار با کودتای نظامی روبرو شد که به براندازی دولت دموکراتیک و زندانی شدن آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور منجر گشت.

سال گذشته میلادی، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رسماً تعیین کرد که خشونت علیه مسلمانان روهینجا توسط ارتش میانمار نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.

ارتش میانمار اما نسل کشی را رد کرده و گفت، سرکوب‌های صورت گرفته علیه یکسری از شبه نظامیان روهینجایی بوده است.

آمریکا و تایلند میزبان مشترک نشست وزرای دفاعی آ.سه.آن هستند که کارگروهی برای بررسی امنیت دریایی و فعالیت‌های مرتبط است.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا گفته که درمورد دعوت از مقام‌های ارتش میانمار توسط کشورهای عضو آ.سه.آن تصمیم گرفته شده است.

وی افزود: ‌ایالات متحده به پیوستن به جامعه بین‌الملل در پاسخ قاطعانه به کودتای نظامی در میانمار ادامه می‌دهد تا از مقام‌های نظامی این کشور بخواهد به خشونت پایان دهند، همه کسانی را که به ناحق بازداشت شده‌اند، آزاد کنند و مسیر خود را به سوی دموکراسی تغییر دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.