پاکستان متحد سیاسی عمران خان را بازداشت کرد

پلیس پاکستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ماموران یکی از چهره‌های برجسته سیاسی این کشور را در حمله‌ای شبانه به منزلش و درست چند روز پس از آن دستگیر کردند که وی، زرداری رئیس جمهوری پیشین پاکستان را به تلاش برای قتل عمران خان متهم کرد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس پاکستان قصد دارد تا "شیخ رشید احمد" را که در دولت عمران خان وزیر کشور بود بابت ادعای مطرح شده مبنی بر متهم کردن آصف علی زرداری در توطئه برای قتل عمران خان به دادگاه بکشاند و از او درباره این ادعا، سوال کند.

پلیس اسلام‌آباد با تایید این دستگیری، اعلام کرد شیخ احمد که اکنون ریاست حزب "عوامی مسلم لیگ پاکستان" را بر عهده دارد، در بازداشت به سر می‌برد. احمد همچنین منتقد جدی و سرسخت دولت شهباز شریف، نخست وزیر کنونی پاکستان است.

رشید شفیق، یکی از بستگان شیخ احمد به خبرنگاران گفت، در یورش شبانه ماموران آنها به زور وارد منزل عمویش در حومه اسلام‌آباد شده و او را دستگیر کردند.

پلیس پاکستان می‌گوید، دستگیری شیخ احمد پس از آن صورت گرفت که شکایتی از سوی "عنایت الرحمن"، سیاستمدار ارشد حزب مردم پاکستان به ریاست زرداری تنظیم شد. رحمان به پلیس گفت، شیخ احمد مردم را برای خشونت تحریک می‌کند و به اتهامات علیه زرداری دامن می‌زند.

عمران خان، زرداری را به توطئه‌چینی برای کشتنش به واسطه به خدمت گرفتن یک قاتل از یک گروه نظامی نامشخص متهم کرده است. زرداری اما این اتهام را رد کرده و گفته که از عمران خان شکایت می‌کند.

همچنین دستگیری این فرد چند روز پس از آن انجام شد که پلیس لاهور پاکستان یکی از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف عمران خان به نام "فواد چودری" را به اتهام تهدید رئیس اداره انتخابات پاکستان و دیگر مقام‌های این کشور دستگیر کرد؛ چودری با قرار وثیقه آزاد شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.