سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی به مناسبت دهه فجر در مازندران

ارز پرس/مازندران استاندار مازندران مهم‌ترین پروژه آزادراهی استان را با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی با مشارکت بانک ملی در حال اجرایی شدن دانست و گفت: به مناسبت دهه فجر، بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مازندران انجام می‌شود که بخشی از این مربوط به پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور بوده است و بخشی دیگر از طریق قرارداد فاینانس با کشور چین در حوزه تامین برق و احداث بیمارستان، زیرساخت‌های فاضلاب، آب و گاز است.

سیدمحمود حسینی‌پور در آئین افتتاحیه و آغاز عملیات ۱۵ طرح صنعتی مازندران که در شهرستان بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: این  عظمتی که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یکی از قدرت‌های خاورمیانه برعهده  دارد و نقشی که در همه عرصه‌ها و مناسبات سیاسی دنیا دارد، امام و شهدا و باعث این اقتدار شدند.

وی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر هرساله روزشمار پروژه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است، افزود: اگر توجه کنیم مناسبت‌های زیادی در کشور داریم ولی به این دلیل که در این دهه مردم با اراده خودشان رژیم منحوس پهلوی را کنار زدند و توفیقات بسیار زیادی را کسب کردیم در حوزه اقتصادی باید در تراز کشور قرار بگیریم.

استاندار مازندران رویکرد دولت سیزدهم را کوچک کردن ساختار اداری کشور عنوان کرد و ادامه داد: دوبت قصد ندارد در امور اقتصادی به صورت مستقیم دخالت کند از این‌رو در سیاست‌های کلان در حال برنامه ریزی است و مجری اصلی پروژه‌های کشور را بخش خصوصی و مردم بر عهده دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در برخی حوزه‌ها به انحراف کشیده شد و در واگذاری‌ها مشکلاتی ایجاد شد، گفت: به همین دلیل دولت مولدسازی را در دستور کار قرار داد تا ازاین طریق برای تامین زیرساخت‌ها تامین مالی کند چرا که زیرساخت‌های استان مازندران نیاز به منابع مالی و سرمایه گذاری دارد.

حسینی‌پور با اظهار اینکه غیراستاندارد تولید کردن مرکبات موجب شد   یعنی کشورهای عربی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان بتوانند بازارهای هدف را جذب کنند، اظهار کرد: ساختارهای صادراتی تولیدات کشاورزی باید اصلاح شود به‌ طوری که از مسیر دریا مرکبات مازندران در مدت ۳ روز با ۵۰ درصد کاهش هزینه حمل و نقل به کشورهای هدف  صادرات شد .

وی گفت :پیشنهاد مولدسازی دارایی‌ها از سوی سران قوا برای نخستین‌بار به مازندران پیشنهاد شد که در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران با تاکید براینکه برای تحول در گردشگری استان و همچنین اداره کل صمت باید اطلس طلایی سرمایه گذاری  و توسعه صنعت را  طراحی کند، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی در استان مازندران نداریم در شرایطی که ۱۵ محصول از طریق برنج در این استان به‌صورت دانش بنیان تولید می‌شود .

حسینی‌پور به افزایش سهم بانک‌های مازندران در سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک‌های استان باید در راستای جذب سرمایه گذار متحول شوند لازم است یک دوره رقابتی برای پروژه‌های مهم مازندران ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه آزادراهی مازندران با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی با مشارکت بانک ملی در حال اجرایی شدن است ، اظهار کرد: در ایام دهه فجر بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مازندران انجام می‌شود که بخشی از این مربوط به پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور بوده است و بخشی دیگر از طریق قرارداد فاینانس با کشور چین در حوزه تامین برق و احداث بیمارستان، زیرساخت‌های فاضلاب، آب و گاز است.

استاندار مازندران اولویت نخست در استان را جذب سرمایه گذاران بومی دانست و افزود: تمام مازندرانی‌هایی که سرمایه خودشان را به سایر استان‌ها بردند به مازندران بیاورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مازندران سرمایه گذاران را در پیچ و خم‌های اداری اذیت کردیم باید تمام عوامل استان در حوزه سرمایه گذاری نسبت به اعتماد سازی آنان تلاش کنند ما بساط بی‌مهری و خیانت به این قشر را در استان مازندران جمع خواهیم کرد .

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.