جمع‌آوری مرغ مازاد مرغداران از یکشنبه/ قیمت تخم مرغ کنترل شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، شاهپور علایی‌مقدم» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست‌های تنظیم بازاری وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران بخش کشاورزی است، یعنی ۹۸ درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط مردم، تشکل‌ها و صنوف انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک سال است که بحث تنظیم بازار با اجرای قانون انتزاع، از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است، افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی واگذاری امور مربوط به تنظیم بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌هاست که بتوانند خودشان را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی مصوب شد مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و محصولات دیگر از جمله محصولات سبزی، صیفی، پیاز و سیب زمینی به تشکل‌ها واگذار شود.

علایی‌مقدم گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که حدود ۱۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است. با هدف حمایت از مصرف‌کننده و همچنین حمایت از تولیدکننده قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی بیان کرد: اختلاف نظر کوچکی بین وزارتخانه و اتحادیه بود که با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی حل شد و از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.