نرخ بیکاری در ۱۰ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده است

ارز پرس/مرکزی معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نرخ بیکاری در سطح کشور در ۱۰ سال اخیر با حمایت های صورت گرفته به کمترین میزان خود رسیده است.

محمد مهدی برادران ۱۴ بهمن در  آیین افتتاح خط جدید و مدرن منسوجات الیاف شیشه در مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان که همزمان با ایام دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر با حمایت های صورت گرفته، نرخ بیکاری به کمترین میزان و رشد اقتصادی به بهترین میزان رسیده است. 

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک واحد صنعتی در دلیجان فعالیت داشت که اکنون ۴۵۰ واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند و صادرات زنجیره عایق در این شهرستان تکمیل شده است. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: امروز این شهرستان در سطح دنیا شناخته شده و به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات انجام می دهد. 

برادران بیان کرد: به منظور کمک به رونق تولید، مقرر شده مجموعه اتاق های بازرگانی به افراد فعال در حوزه بازرگانی و صادرات واگذار شود و بنابر گفته دولت، اتاق بازرگانی باید متشکل از بازرگانان باشد و افراد سیاسی در سایر حوزه ها خدمت کنند. 

وی ادامه داد: در حوزه تولید تولیدکنندگان چالش هایی با دولت دارند که باید برای رفع این موانع تلاش هایی صورت گیرد. رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان در جلسه پیش رو در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد. رفع مشکلات در حوزه صادرات مواد خام و کمک برای صادرات جزو وظایف ما است و قول می دهیم این موارد حل شود. 

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: رشد صنعت در یک سال و نیم اخیر مرهون حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش صنعتگران است، امروز بیشترین رشد در تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت و بخش مردمی بوده است. 

برادران با اشاره به مشکلات در حوزه تداوم کار افزود: در بسیاری شهرهای دیگر نیز مشکل تداوم کار وجود دارد که مربوط به نبود زیرساخت ها و نبود نیروی کار متخصص است. در کنار اقدامات توسعه ای باید روحیه فسادستیزی با هدف حمایت از بخش تولید مدنظر باشد. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.