مزارع استان سمنان برای پیشگیری از سن غلات بازرسی می‌شوند

فرانک قهرمان فرد در گفتگو با خبرنگار ارز پرس، ضمن بیان اینکه به دلیل کاهش دمای هوا و بارش باران وضعیت شیوع سن در مزارع غلات استان سمنان به مرحله مبارزه نرسیده است، ابراز داشت: برای پیشگیری از شیوع سن غلات از هم اکنون مزارع تخت بررسی قرار گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که هم اکنون سن مادری این آفت در بوته‌های اطراف مزارع وجود دارد، افزود: برای جلوگیری از شیوع سن به داخل مزارع آگاهی‌های لازم به کشاورزان داده شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته مبارزه با آفت سن در ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان انجام شد، ابراز داشت: با انجام پیش آگاهی به کشاورزان می‌کوشیم تا کمترین مشکل را در این حوزه شاهد باشیم و غلات با کیفیت بهتری به بازار عرضه شود.

قهرمان فرد ضمن بیان اینکه سال گذشته بیشترین حجم مبارزه با آفت سن غلات در غرب استان سمنان صورت گرفت، تصریح کرد: در مابقی شهرهای استان نیز این معضل وجود دارد که با مبارزه با آن به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مبارزه با آفت سن غلات به صورت مستمر تا پایان برداشت محصول ادامه دارد و از کشاورزان نیز درخواست داریم تا با ارتباط گرفتن کارشناسان شبکه مراقبت مراکز خدمات جهاد کشاورزی و استفاده از نظرات کارشناسی آنان بتوانند محصول خوبی را تولید کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.