اروپا در جستجوی راه‌کاری برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه

اتحادیه اروپا به دنبال راهی است که به کشورهای عضو این بلوک این امکان را فراهم می‌دهد تا بدون اعمال تحریم‌های جدید انرژی، واردات محموله‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه را ممنوع کنند.

به گزارش ارز پرس، بر اساس سندی که به رویت بلومبرگ رسیده است، وزیران انرژی اتحادیه اروپا آماده می‌شوند تا پیشنهادی را تایید کنند که به دولت‌های عضو این بلوک، این امکان را می‌دهد تا به طور موقت مانع از رزرو اولیه ظرفیت زیرساخت‌های مورد نیاز برای محموله‌های صادرکنندگان روسی شوند.

هر چند دولت‌های عضو اتحادیه اروپا همچنان برای پیاده سازی این مکانیزم باید با سایر کشورهای این بلوک و کمیسیون اروپا مشورت کنند، این ابزار می‌تواند به کاهش واردات محصولات انرژی از روسیه کمک کند.

انتظار می‌رود پیشنهاد مذکور در نشست سیاست گذاری وزیران انرژی که روز سه شنبه در بروکسل برگزار می‌شود، مورد تائید قرار بگیرد. این مقررات پیشنهادی همچنان به تصویب پارلمان اروپا نیاز دارد که  خود راه‌کارهایی را برای محدود کردن واردات گاز روسیه ارائه کرده است. فشار برای اعطای اختیارات جدید برای جلوگیری واردات به کشورهای عضو، توسط فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان دنبال می‌شود.

این اقدام در راستای تلاش اتحادیه اروپا برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین است. در حالی که واردات گاز طبیعی روسیه از طریق خط لوله، به پایین‌ترین حد خود رسیده است اما واردات ال‌ان‌جی از روسیه افزایش پیدا کرده است.

کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اوایل ماه میلادی جاری، خواستار توقف خرید محموله‌های ال‌ان‌جی روسیه شد و اعلام کرد شرکت‌ها نباید پس از پایان قراردادهای فعلی، قراردادهای بلندمدت خود را تمدید کنند.

اسپانیا که بزرگترین خریدار ال‌ان‌جی روسیه در اتحادیه اروپا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بوده، از شرکت‌ها خواسته است از خرید جدید ال‌ان‌جی روسیه، خودداری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیران انرژی اتحادیه اروپا همچنین قرار است در این نشست، مقرراتی را امضا کنند که بر اساس آن خودروهای جدید پس از سال ۲۰۳۵ باید آلایندگی صفر داشته باشند که به منزله پایان دوران خودروهای دارای موتور احتراقی است. این اقدام که یکی از ارکان اصلی توافق سبز است، پس از توافق بین کمیسیون اروپا و آلمان در مورد مفادی که به چنین خودروهایی اجازه می‌دهد پس از سال ۲۰۳۵ صرفا با استفاده از سوخت الکتیکی استفاده شوند، به تصویب می‌رسد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.