دولت نظامی میانمار حزب سوچی را منحل کرد

دولت نظامی میانمار با برداشتن گامی جدید در کمپین سرکوب مخالفان، امروز (چهارشنبه) از انحلال ده‌ها حزب اپوزیسیون از جمله حزب متعلق به آنگ سان سوچی خبر داد.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سابق میانمار موسوم به «لیگ ملی برای دموکراسی»، یکی از ۴۰ حزب منحل شده از سوی کمیسیون انتخابات است که امروز اطلاعیه آن در رسانه تحت کنترل دولت منتشر شده است.

این کمیسیون به ناکامی حزب سوچی در تحقق ضرب‌الاجل ثبت پیش از انتخابات اشاره کرده است. این حزب با اکثریت قاطع در پارلمان، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، پیش از آنکه به دست ارتش سرنگون شود، حکومت می‌کرد. این حزب می‌گوید که حاضر به ثبت‌نام نیست و انتخابات را «ساختگی» توصیف کرده است.

این حزب و دیگر منتقدان می‌گویند، انتخاباتی که هنوز زمان آن مشخص نیست، در کشور تحت حکومت نظامیان نه آزاد خواهد بود و نه عادلانه چرا که رسانه تعطیل شده‌ و اکثر رهبران حزب سوچی به زندان افتاده‌اند.  

حزب لیگ ملی برای دموکراسی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به اکثریت قاطع دست یافت؛ اما در فوریه ۲۰۲۱، ارتش اجازه نداد که قانونگذاران این حزب راهی پارلمان شوند و در ادامه ارتش قدرت را به دست گرفته و اعضای دولت و حزب سوچی را زندانی کرد. اقدام ارتش میانمار با مخالفت مردمی گسترده مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

نظامی میانمار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.