جریمه ۱۶۰ میلیون دلاری گوگل در هند تایید شد

یک دادگاه تجدیدنظر هند، جریمه حدود ۱۶۰ میلیون دلاری که از سوی رگولاتور ضد انحصار طلبی این کشور علیه گوگل در بحبوحه تفحص فزاینده نسبت به بلندپروازی این شرکت برای گسترش نفوذ جهانی سیستم عامل اندروید خود تعیین شده بود را تایید کرد.

به گزارش ارز پرس، این دادگاه تجدیدنظر با این حال، بعضی از شرایط خاصی که کمیسیون رقابت هند برای گوگل تعیین کرده بود را کنار گذاشت و مایه آسودگی خاطر این شرکت شد. گوگل پس از این که اواخر سال گذشته این جریمه را دریافت کرد، با مراجعه به دادگاه، درخواست تجدیدنظر داد.

کمیسیون رقابت هند، اکتبر گذشته با صدور جریمه علیه گوگل، اعلام کرده بود این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار مانند جست و جوی آنلاین و فروشگاه برنامه برای اندروید، سوءاستفاده کرده تا موقعیت اپلیکیشن‌هایی مانند کروم و یوتیوب را در مرورگرهای وب موبایل و میزبانی ویدئوی آنلاین حفظ کند. این رگولاتور، گوگل را از برخی از توافقهای اشتراک درآمد با سازندگان تلفن هوشمند منع کرد و متذکر شده بود چنین شیوه‌هایی به گوگل کمک کرده است انحصاری ماندن خدمات جست و جو و عقب راندن رقبایش را تضمین کند.

این کمیسیون چند روز بعد با اعلام این که گوگل از موقعیت برتر خود استفاده کرده تا طراحان اپلیکیشن را مجبور کند از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این شرکت استفاده کنند، گوگل را برای بکارگیری شیوه‌های ضدانحصارطلبی در هند، بیش از ۹ میلیارد روپیه معادل ۱۱۰ میلیون دلار جریمه کرد و دستور داد طراحان اپلیکیشن را از استفاده از سیستم پرداخت غیرگوگل در این کشور منع نکند.

گوگل اکنون ۳۰ روز فرصت دارد تا جریمه را پرداخت کند. همچنین این امکان را دارد که نسبت به حکم دادگاه در دادگاه عالی هند، درخواست تجدیدنظر کند.

این شرکت آمریکایی پیش از این گفته بود تصمیم کمیسیون رقابت هند، گوگل را ناچار خواهد کرد مدل کسب و کار خود را تغییر دهد و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد. اقدامات پیشنهادی کمیسیون رقابت هند، تلاش‌ها برای آنلاین کردن بیشتر افراد را فلج می‌کند، مانع از حفظ حریم خصوصی کاربران می‌شود و اندروید که بیش از ۹۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند هند را در دست دارد را گران‌تر خواهد ساخت. این تغییرات همچنین به رشد گوگل در یکی از بزرگترین بازارهای خدمات وب جهان که در آن برای درآمد تبلیغاتی با رقبای خود از جمله متا رقابت می کند، ضربه خواهد زد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دیده بان ضد انحصارطلبی هند می‌گوید گوگل قدرت زیادی در بازار موبایل دارد و مدعی است که این شرکت، رویکرد متفاوتی را در حوزه‌های قضایی دیگر اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.