اعلام آمادگی پاکستان برای دریافت گاز ایران در نقطه جدید مرزی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: برای صادرات گاز به پاکستان خط احداث شده و هر زمان پاکستان اعلام آمادگی کند، آماده صادرات هستیم. پاکستان برای دریافت گاز در نقطه جدید مرزی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ارز پرس، رضا نوشادی امروز در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در طرح خط لوله انتقال گاز ششم سراسری، شاهد ثبت رکوردی تازه بوده‌ایم و پروژه انتقال گاز به نیروگاه و صنایع قشم تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود، اظهار کرد: حفاری افقی از دو سمت جزیره قشم در سرزمین اصلی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ ایستگاه تقویت فشار گاز در حال طراحی، خرید و اجرا است، گفت: اجرا و بهره‌برداری همزمان از این ایستگاه در طول ۶۰ سال قدمت شرکت ملی گاز ایران و ۱۵ سال قدمت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، یک رکورد به شمار می‌آید.

نوشادی با بیان اینکه از این تعداد شش ایستگاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که این موضوع نیز یک رکورد است، گفت: پارسال هفت طرح ذخیره‌سازی را فعال کردیم که پنج طرح در حال انجام است.

به گفته وی، طرح ذخیره‌سازی شوریجه D در قالب BOT در حال اجراست، و تا پایان سال شاهد کلید خوردن طرح‌های ذخیره‌سازی در میدان‌های مختار، بانکول، قزل‌تپه و سراجه خواهیم بود و براساس برنامه‌های تعریف شده، تا شش ماه آینده دو طرح دیگر نیز کلید خواهد خورد.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.