پاکستان به دنبال ممنوعیت فعالیت حزب عمران خان

وزیر دفاع پاکستان امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه دولت در حال بررسی ممنوعیت حزب عمران خان، نخست وزیر برکنار شده این کشور به اتهام حمله به کشور است، گفت: این تصمیم احتمالا خشم هواداران عمران خان و تشدید تقابل او با تشکیلات نظامی را باعث می‌شود.

به گزارش ارز پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به خبرنگاران گفته که حزب "تحریک انصاف پاکستان" متعلق به عمران خان به پایه‌ها و بنیادهای دولت حمله کرده و این مساله قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه ممنوعیت حزب مذکور در حال بررسی است، افزود: پارلمان باید تصویب نهایی را برای تصمیم دولتی به منظور ممنوعیت این حزب اتحاذ کند.

وزیر دفاع پاکستان به حامیان معترض عمران خان اشاره کرد که در ماه جاری میلادی به نهادهای نظامی از جمله مقر ارتش و ساختمان‌های دولتی حمله کردند.

عمران خان با اتهام فساد روبروست اما خودش این اتهامات را رد می‌کند و آنها را توطئه‌ای با هدف ممنوعیتش از عرصه سیاست می‌داند.

وی نهم مه سال جاری میلادی در ارتباط با یکسری اتهامات بازداشت شد که این اقدام با اعتراضاتی از سوی حامیانش و حمله آنها به تاسیسات نظامی این کشور روبرو شد.

عمران خان بعدا با قرار وثیقه آزاد شد.

بازرسان آژانس مقابله با فساد پاکستان نیز او را روز سه شنبه حدود سه ساعت مورد بازجویی قرار دادند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.