منطقه 19 از لحاظ شبکه فاضلاب دچار بحران است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس، مدیریت منابع آب در شهر تهران صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان فضای سبز و بوستان‌های شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و تورج فرهادی شهردار منطقه 19 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تورج فرهادی شهردار منطقه 19 با بیان اینکه این منطقه به لحاظ شبکه فاضلاب دچار بحران است، اظهار کرد: در گذشته 50 درصد فاضلاب انجام شده است اما به تصفیه‌خانه متصل نشده بود.

وی تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز منجر به فرونشست شده و عدم انجام اقدامات مناسب منجر به ایجاد مشکلاتی در حوزه فاضلاب ناحیه 3 منطقه 19 شده است.

شهردار منطقه 19 گفت: امتداد لوله‌گذاری به تصفیه‌خانه متصل می‌شود تا بتوان از پساب آن استفاده کرد و در محور آزادگان نیز لوله‌گذاری آب‌های سطحی دچار فروریختگی و آسیب‌ شده است و باید بلافاصله لوله‌گذاری به ضلع جنوبی آزادگان متصل شود.

فرهادی با اشاره به اینکه در ناحیه 3 نیاز است که شبکه فاضلاب رها شده را بتوانیم به فاضلاب ناحیه یک و دو متصل کنیم، تصریح کرد: روزانه 2 هزار مترمکعب آب تصفیه‌شده خواهیم داشت و در فاز دوم به ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش ارز پرس، علی‌محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه 50 درصد از طرح جامع آب خام را اجرایی کرده‌ایم، اظهار کرد: در پایان سال 1400 حدود 9.9 میلیون متر مکعب از پساب استفاده می‌کردیم و اکنون این عدد به 19.5 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری استفاده 145 میلیون متر مکعب استفاده از پساب افزود: امیدواریم بتوانیم به این هدف برسیم.

مختاری گفت: سهم استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز به میزان بسیاری پیشرفت داشته است ضمن اینکه در حال حاضر 249 مورد بوستان شهر تهران برای جاگذاری مخازن آب اضطراری در نظر گرفته شده که در 99 درصد آن این اقدام انجام شده است.

به گزارش ارز پرس، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت موضوع آب اظهار کرد: این مسئله از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است چرا که کشور ما یک کشور گرم و خشک است و به همین جهت موضوع قنوات از دیرباز مورد توجه کشورمان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت آب شهری تصریح کرد: این مسئله پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و در این مقطع از اهمیت خاصی برخوردار است.

پیرهادی ضمن اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه خلیج فارس گفت: این اقدام بسیار مبارکی است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

منطقه فاضلاب بحران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.