کمک به زائران ویلچری در حرمین شریفین فیلم

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، امسال 87 هزار و 550 ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که برخی از زائران به دلیل مشکل در راه رفتن، ممکن است از ویلچر برای تردد در حرمین شریفین استفاده کنند. همچنین اعضای کاروان جانباران نیز از ولیچر استفاده می‌کنند.

در کشورهای مختلف هم برخی از زائران با ویلچر تردد می‌کنند و به دلیل بالا بودن میانگین سنی زائران و پیش‌بینی افزایش زائران دارای ویلچر، سعودی‌ها امسال افرادی را در برخی از نقاط مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) مستقر کرده تا به زائران کمک کنند.

همچنین این افراد شیوه صحیح استفاده از پله برقی را برای زائرانی که ویلچر دارند، آموزش می‌دهند تا زائران ویلچری و همراهان آنها در ترددها و جایجایی دچار مشکل نشوند.

این اقدام برای نخستین‌بار است که توسط سعودی‌ها انجام می‌شود و گفته می‌شود با توجه به اینکه عربستان آماده پذیرش زائران مسن نسبت به سال‌های گذشته است، چنین برنامه‌ای را اجرایی کرده است. همچنین ماشین‌های مخصوصی برای زائرانی که با ویلچر به زیارت می‌روند، در اطراف مسجدالحرام مستقر شده است.

سال گذشته با توجه به اعمال برخی از محدودیت‌ها و بسته بودن اطراف کعبه، زائران ویلچری در نزدیک‌ترین نقطه به کعبه به طواف خانه خدا پرداختند.

در ادامه فیلمی از نحوه جایجایی صحیح زائران با ویلچر را از پله برقی مسجدالحرام مشاهده می‌کنید:

حج تمتع , حج تمتع 402 , زائران , عربستان سعودی ,

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.