اتحادیه اروپا سود دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه را به اوکراین می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از راشاتودی، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره و بحث و بررسی درباره ارسال سود حاصل از دارایی‌های بلوکه شده روسیه به اوکراین هستند.

کشورهای عضو این اتحادیه و مقامات کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گرد هم آمدند تا بررسی کنند که چگونه می‌توانند وجوهی را که در یوروکلیر، بزرگترین مرکز تهاتر جهان، نگهداری می‌شود، به اوکراین منتقل ‌کنند چرا که به دارایی‌های روسیه از زمانی که برای اولین بار بلوکه شده‌اند، بهره تعلق گرفته است.

بر اساس این گزارش، دارایی‌های روسیه در یوروکلیر که مشمول تحریم‌های بی‌سابقه غرب شده‌اند، بالغ بر 196.6 میلیارد یورو (211.1 میلیارد دلار) می‌شود که بیشتر آن متعلق به بانک مرکزی این کشور است.

از آنجایی که این دارایی ها در طول سال گذشته صدها میلیون دلار سود ایجاد کرده است، اتاق پایاپای این وجوه را مجدداً سرمایه گذاری کرده است و مقامات اکنون امیدوارند که سود حاصل از آن را به کی‌یف منتقل کنند.

یکی از افراد آشنا با این طرح به فایننشال تایمز گفت: کاملاً مشخص نیست که این منافع متعلق به چه کسی است.

برخی از مقامات اروپایی خواستار اقدام مشابه برای طیف گسترده‌تری از دارایی‌های بلوکه شده روسیه از جمله دارایی‌های بلوکه شده در کلیراستریم Clearstream، یک نهاد تسویه حساب مستقر در لوکزامبورگ، شده‌اند.

منبع دیگری نیز در گفتگو با این رسانه تأکید کرده است که موسسات مالی "نمی‌دانند با این پول چه کار کنند."

با این حال، مراکز تهاتر که تلاش می‌کنند طرح‌های سودآوری را اجرا کنند، احتمالاً با چالش‌های قانونی مواجه خواهند شد، چرا که مالکان روسی سرمایه‌های بلوکه شده در یوروکلیر قبلاً از این مراکز شکایت کرده‌اند.

در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که تا زمانی که وضعیت شفاف‌تر نشود، "به سود مربوط به تحریم‌های روسیه دست نخواهد زد" و این نشان می‌دهد که ممکن است در ادامه این برنامه‌ها مردد شده باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.