وزیر خارجه اردن: در پیش گرفتن سیاست گام به گام با بشار اسد تنها راه است

وزیر خارجه اردن اظهار کرد، در پیش گرفتن سیاست گام به گام در عادی سازی روابط جهان عربی با بشار اسد پیچیده اما تنها راه است.

به گزارش ارز پرس، به نقل از الخلیج آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در مصاحبه با اصحاب رسانه و پژوهشگران گفت: مسائل جدی مثل بازگشایی مرزها و گذرگاه‌ها میان سوریه، اردن، ترکیه و لبنان وجود دارد. مهم‌ترین مسئله پرونده آوارگان سوری و بازگشت تدریجی آن‌ها و لو به صورت خیلی کند به وطنشان است.

وی گفت: رویکرد گام به گام برای حل بحران سوریه روندی پیچیده و طاقت فرسا است اما در سطح دیپلماسی اردن به نظر تنها روند ممکن است.

چهارشنبه گذشته ایمن الصفدی و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل طی دیداری در نیویورک بحران سوریه و تلاش‌ها برای حل سیاسی و مسئله بازگشت آوارگان را مورد بررسی قرار دادند.

الصفدی با گوترش درباره تبعات کاهش حمایت بین المللی از آوارگان سوری صحبت و تأکید کرد: برآورده کردن نیازهای آوارگان تنها مسئولیت کشورهای میزبان نیست بلکه مسئولیت جمعی جامعه بین المللی است.

اردن پیشتر طرح صلحی را با مشارکت مستقیم کشورهای عربی برای مذاکره با نظام سوریه و حل بحران این کشور براساس اصل گام به گام ارائه کرد که اقداماتی را که نظام سوریه باید آن را اجرا کند و در مقابل آن به مزایایی دست خواهد یافت، مشخص می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

خارجه گرفتن سیاست

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.