ارسال آزمایشی خوراک از پالایشگاه بیدبلند به پتروشیمی گچساران

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تامین خوراک پتروشیمی گچساران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خط انتقال خوراک از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس این پتروشیمی‌می‌تواند مراحل راه‌اندازی را آغاز کند.

به‌گزارش ارز پرس، حسن نشان زاده مقدم با اشاره به جزئیات راه‌اندازی این خط، اظهار کرد: این خط حدود ۹۰ کیلومتر است که ظرفیت ارسال سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اتان را به پتروشیمی گچساران به عنوان خوراک دارد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اجرای این طرح برعهده شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بوده که امروز در مدار بهره برداری قرار گرفته است به طوری که پتروشیمی گچساران می‌تواند با خوراک اصلی مراحل راه‌اندازی را شروع کند.

وی با بیان اینکه این پروژه با تبدیل اتان به پلی اتیلن از هدر رفت خوراکی که در پتروشیمی بیدبلند تولید می شود، جلوگیری می کند که این خود اتفاق بزرگی در حوزه پتروشیمی است، گفت: سرمایه ای که در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تولید و از بین می رفت و فقط آلودگی هوا ایجاد می کرد نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود که با طراحی متخصصان داخلی این پتروشیمی راه اندازی و سرمایه گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.