ذخیره‌سازی نفت‌خام افزایش می‌یابد/ توسعه طرح‌های بازسازی و نوسازی تجهیزات

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اخیرا طبق قراردادی که با مدیریت کسب و کار شرکت ملی نفت ایران منعقد شده، بحث افزایش ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه نفتی خارک در دستورکار قرار گرفته و قرار بر این شده است که ۴.۲ میلیون بشکه نفت به ذخایر فعلی اضافه شود.

عباس غریبی در گفت‌وگو با ارز پرس، در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش ذخیره‌سازی نفت، اظهار کرد: مدیریت کسب و کار در حال برنامه ریزی و جذب سرمایه‌گذار بوده، مذاکرات در حال انجام است و انتخاب سرمایه‌گذار انجام شود تا در این حوزه پایانه‌ها در بحث افزایش ذخیره‌سازی اقدام کند.

وی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران در تمام حوزه‌ها و مناطق عملیاتی بنا دارد که بحث نوسازی و بازسازی تاسیسات و انجام به موقع تامیرات اساسی را در کوتاه ترین زمان انجام دهد، اظهار کرد: در پایانه نفتی خارک که دارای دو اسکله شرقی و غربی است و ۹۵ درصد صادرات از آنجا انجام می‌شود، توانستیم در اسکله شرقی حدود ۹۰ درصد  از بازسازی را در بخش سازه‌های دریایی  انجام دهیم و در اسکله غربی نیز که بخش دیگری از کشتی‌ها در آنجا عملیات پهلوگیری و بارگیری را انجام می‌دهند با پیشرفت ۳۰ درصدی کار نوسازی و بازسازی بخش‌های فرسوده را پیش ببریم.

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به دلیل اینکه این بخش‌ها در دریا قرار دارند مرتب باید به آن‌ها رسیدگی شود عملیات نگهداری دائم و همه روزه در حال انجام است و با حمایت‌هایی که در دولت سیزدهم از سمت شرکت ملی نفت و نگاه ویژه‌ای که در حوزه نوسازی سیستم‌های اندازه‌گیری در پایانه خارک وجود دارد اکنون به‌طور جدی در حال آماده‌سازی تاسیسات و نوسازی سیستم‌های اندازه‌گری خارک هستیم.

غریبی با بیان اینکه در حال آماده سازی شرح کارهای جدید هستیم، گفت: علی رغم رغم اینکه تاسیسات و سیستم‌های اندازه‌گیری از آخرین نوع تکنولوژی دنیا است اما برنامه‌ریزی می‌کنیم که در سال‌های آتی در برنامه‌های پنج سال و ۱۰ سال این تاسیسات را به لحاظ انجام چابکی عملیات و بروزسازی پیشرفته کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا با روس‌ها نیز گفت: در شرکت پایانه‌های نفتی تا کنون انعقاد تفاهم نامه و قراردادی با شرکت‌های روسی نداشتیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.