مشارکت ۳۵۰ مگاواتی نیروگاه غرب کارون برای پیک تابستان

ارز پرس/خوزستان رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان از تفاهم برای مشارکت نیروگاه برق غرب کارون جهت گذر از پیک بار و پایداری شبکه برق خوزستان در تابستان امسال خبر داد.

محمود دشت بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه مشترک با مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت، تفاهم شد تا نیروگاه غرب کارون ۳۵۰ مگاوات برق به شبکه برق خوزستان تزریق کند.

به گزارش ارز پرس، وی افزود: بر اساس تفاهم انجام‌شده با نیروگاه غرب کارون، قرار است این نیروگاه از اول خرداد تا ۱۵ شهریور، حداکثر ۳۵۰ مگاوات برق به شبکه برق خوزستان و سراسری تزریق کند.

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: نیروگاه غرب کارون که متعلق به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است دارای ۲ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی ۱۸۴ مگاواتی است.

دشت بزرگ تصریح کرد: این نیروگاه با تفاهم صورت گرفته و طی قرارداد خرید تضمینی برق، قرار است ۳۵۰ مگاوات از میزان تولیدی خود را از طریق پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به شبکه برق تزریق کند که تاثیر مستقیمی بر بهبود ولتاژ و پایداری شبکه برق خوزستان و کشور خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تزریق این میزان توان نیروگاه غرب کارون باعث تقویت تولید و بهبود ولتاژ در شبکه ۴۰۰ کیلوولت و افزایش قدرت تزریق از شبکه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت و پایداری شبکه برق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.