۲۵۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی‌درمانی در استان مرکزی در حال اجراست

ارز پرس/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۵۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی، درمانی، اورژانسی و ... در استان در حال اجراست و از این حیث استان مرکزی رتبه اول را در میزان و متراژ پروژه های در حال ساخت دارد.

دکتر علیرضا امانی هفتم خردادماه در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از ساختمان قدیمی دانشکده بهداشت انجام شد که در حال بازسازی، تجهیز و آماده سازی برای انتقال دانشکده توانبخشی و دانشکده دندانپزشکی است.

وی با بیان اینکه این دو دانشکده که خدمات بسیار خوبی را به مردم و دانشجویان ارائه می دهند، در یک ساختمان استیجاری متعلق به یکی از سازمان های کشوری مستقر بودند که قرارداد اجاره آن به اتمام رسید و ناچار به جابجایی هستیم، گفت: نباید تجهیزات خاص این دو دانشکده از جمله ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی را در یک ساختمان استیجاری نصب کنیم به همین دلیل تصمیم بر این شد که یک ساختمان مناسب برای این دو دانشکده انتخاب شود.

دکتر امانی با اشاره به اینکه ساختمان قدیمی دانشکده بهداشت برای این دو دانشکده در حال تجهیز و آماده سازی است، افزود: این ساختمان که ۶۵۰ متر مربع به فضای موجود آن اضافه شده در حال بهسازی است و امیدواریم پس از پایان ترم و تعطیلی کلاس های درس، جابجایی تجهیزات و امکانات این دو دانشکده به سرعت انجام گیرد تا خللی در روند آموزش دانشجویان ایجاد نشود. در مجموع، ظرف دو ماه آینده، این دو دانشکده در فضایی کاملا مناسب به مردم و دانشجویان ارائه خدمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در کمتر از یک ماه گذشته روند بهسازی این ساختمان با پیشرفت بسیار مناسبی پیش رفته است. بازسازی سبک، بهسازی اتاق ها، لوله کشی برای یونیت ها و آزمایشگاه ها در حال انجام است و امیدواریم طی یک ماه آینده این دو دانشکده به بهره برداری برسند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برای انتقال این دو دانشکده و بهسازی فضا در مرحله اول بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: به نظر می رسد که ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل کار تزریق شود و امیدواریم که در این جابجایی خسارتی به تجهیزات این دو دانشکده که بسیار تخصصی هستند، وارد نشود و انتقال دانشکده به فضایی که متعلق به خود دانشگاه است و فشاری از دیگر سازمان ها و ادارات را متحمل نمی شود، بدون خسارت انجام گیرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی برای افزایش فضا در آینده نیز انجام شده است چراکه در ساختمان قبلی دانشکده دندانپزشکی، بالغ بر ۷۰ یونیت در فضایی محدود قرار گرفته بود و فضایی مناسب در اختیار دانشجویان و مردم نبود، اما در ساختمان جدید، فضایی کاملا استاندارد دیده شده و برای توسعه این دو دانشکده در آینده نیز فضای مناسبی در نظر گرفته شده است.

دکتر امانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مثبتی در حوزه بهداشت و درمان، از جمله طرح دارویار، لحاظ شدن تعرفه پرستاران و تمهیدات ویژه برای بیماران صعب العلاج انجام شده است، گفت: در زمینه پروژه های عمرانی، طبق دستور دولت، پروژه جدیدی کلنگ زنی نمی شود مگر اینکه اعتبارات آن تامین شده باشد چراکه دولت با مشکل هزاران متر مربع پروژه نیمه کاره روبرو بود و بر همین اساس تمرکز دانشگاه بر این است که پروژه جدید را در صورت تامین اعتبار آغاز کند.

وی بیان کرد: احداث ساختمان معاونت بهداشتی، بدون بودجه در مجموعه ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک آغاز شد و نیمه کاره باقی ماند، اما در طول چند ماه اخیر به کمک وزارت بهداشت و دانشگاه، اعتبار جدیدی به آن تزریق و کار مجددا آغاز شده است، همچنین در کنار این پروژه، پروژه بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یک ابر پروژه که ساخت آن از عهده دانشگاه علوم پزشکی خارج است، پیشرفت های خوبی داشته است، به طوری در ماه های اخیر از پیشرفت ۶۴ درصدی به پیشرفت ۹۵ در برخی از قسمت ها رسیده و تجهیزات در حال ورود به پروژه است، البته کار در طبقات منفی یک و منفی دو بسیار زیاد است چراکه بخش های مختلفی در این دو طبقه دیده شده و فعلا تمرکز کار در این دو طبقه است و امیدواریم که تا پایان سال پروژه را به اتمام برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص دیگر پروژه های در دست احداث در حوزه بهداشت و درمان استان بیان کرد: پروژه ساخت بیمارستان زنان به پیشرفت های خوبی رسیده است. متاسفانه وضعیت فعلی این بیمارستان در شان مردم استان نیست و باید این بیمارستان فضایی مناسب را برای بانوان فراهم کند و امیدواریم که امسال به ساختمان جدید منتقل شود، همچنین پروژه ساخت بخش دیالیز توسط خیر در حال انجام است. طبق قرارداد مقرر بود که این بخش تا سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ تحویل داده شود اما با تزریق تعهدات دانشگاه، قول داده اند که امسال به سرانجام برسد و در حال حاضر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت های مناسب در ساخت و تجهیز فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، گفت: متاسفانه در بخش موتورخانه بیمارستان با مشکل روبرو هستیم که از ابتدا فکری برای آن نشده است و پس از تحویل پروژه با پیشرفت ۸۵ درصدی با پروژه بدون شوفاژخانه و موتورخانه مواجه شدیم که امیدواریم این مشکل با سرعت حل شود و امسال به بهره برداری برسد.

دکتر امانی با اشاره به پروژه های حوزه اورژانس، بیان کرد: در شش ماه آخر سال گذشته حدود ۷ پایگاه اورژانس دراستان افتتاح شد و امسال نیز تعدادی دیگر افتتاح می شود. امیدواریم فاز دوم پد اورژانس هوایی اراک با کمک خیر اجرایی شود که اقدامات خوبی در این عرصه در حال اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک  به اجرای پروژه های محرومیت زدایی در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: این پروژه ها شامل حال مراکز بهداشت و مراکز جامع سلامت می شود و در حال حاضر هیچ پروژه عمرانی غیرفعالی در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود ندارد. طبق اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۵۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی، درمانی، اورژانسی و ... در استان در حال اجراست و از این حیث استان مرکزی رتبه اول را در میزان و متراژ پروژه های در حال ساخت دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.