منطقه 14 در معرض مخاطرات سیل و زلزله قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، بیستمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با هدف بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌های مهم، رودهای پرخطر و دیگر موضوعات مرتبط در حوزه مدیریت بحران منطقه 14 برگزار شد.

در این جلسه مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، امیر یزدی شهردار منطقه 14، قدرت‌الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه کامران عبدلی معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گزارشی از موضوعات مرتبط با ایمنی منطقه 14 ارائه کرد.

وی با ارائه وضعیت بافت فرسوده، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تعداد حریق، حوادث و ایمنی در سال 1400 و 1401 را اعلام کرد.

در ادامه جلسه علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توضیحاتی در خصوص استاندارد سرانه پایگاه‌های مدیریت بحران در مناطق مختلف نحوه واگذاری پایگاه‌های مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش و انتقال آن  به سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: فرآیند واگذاری سوله‌ها از سازمان ورزش به سازمان پیشگیری سرعت گرفته است.

وی از منطقه 14 به عنوان منطقه‌ای که در معرض مخاطرات سیل و زلزله قرار دارد نام برد و گفت: مساحت بافت فرسوده این منطقه 312 هکتار یعنی حدود 21 درصد مساحت منطقه است.

به گزارش ارز پرس، قدرت‌الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به وضعیت ایمنی منطقه 14 اشاره کرد و گفت: توجه و تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن و آبگرفتگی تونل‌های امیرکبیر در راستای ایمنی بهتر در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران در پایان جلسه گفت: دغدغه موضوع ایمنی که امروز بیستمین جلسه را برگزار کردیم ما به سمت ایمنی در مناطق حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: لایحه توسعه و بهبود ایمنی حریق آتش‌نشانی به شورا ارائه شد و سهم و وظیفه همه سازمان‌ها در قالب این لایحه مشخص شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.