۴ طرح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز امروز به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ارز پرس امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان آذربایجان شرقی ۴ طرح ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه تبریز به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

پالایشگاه نفت تبریز با ظرفیت پالایش روزانه ۱۱۵ هزار بشکه نفت یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور از حیث تأمین پایدار سوخت مورد شمال‌غرب کشور است. این پالایشگاه در سال ۱۳۵۶ با ظرفیت اولیه ۸۰ هزار بشکه در روز و با فناوری بسیار قدیمی و پایین راه‌اندازی شده و پس از انقلاب اسلامی، سه مرتبه طرح ارتقای کمی و کیفی محصولات در سال‌های ۷۱، ۹۲ و ۹۷ در این پالایشگاه به بهره‌برداری رسیده است.

در دولت سیزدهم به منظور ارتقای کمی و کیفی محصولات این پالایشگاه مهم و در راستای اجرای کامل قانون هوای پاک برای همه تولیدات پالایشگاهی، برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی طرح‌های کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه تبریز با جدیت بیشتری پیگیری شده است.

این گزارش حاکی است طرح‌های مذکور با استفاده کامل از توانمندی شرکت‌های پیمانکار و سازنده و مشاوران داخلی به سرانجام رسیده و آماده بهره‌برداری است. در فاز اول ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه تبریز، چهار طرح واحد تصفیه نفت‌گاز، خالص‌سازی هیدروژن PSA، بازیافت گوگرد SRP و بازیافت گازهای انتهای واحد گوگرد TGT با مجموع رقم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورو تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

با بهره‌برداری از این طرح، میزان گازوئیل یورو ۵ تولیدی این پالایشگاه، از ۲ میلیون لیتر در روز به ۵ میلیون لیتر خواهد رسید.

سایر اهداف اجرای این طرح‌ها شامل تولید هیدروژن با خلوص بالا، تولید گوگرد به ظرفیت ۱۱۰ تن در روز و هم‌چنین کاهش میزان دی‌اکسید گوگرد خروجی از دودکش و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی شهر تبریز است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.