کاهش محسوس حوادث ناشی از کار در تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس؛ یکی از اقدامات موثر معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون، گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی بوده است. این موضوع در اساسنامه سازمان بین المللی کار (ILO)  آمده و از  تمامی کشورهای عضو خواسته شده تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار اقدام کنند.بازرسی کار موثر و کارآمد، یکی از مولفه ها و نشانه‌های ضروری هر دولت مترقی و اقتصاد موفق به شمار می‌رود.

برابر گزارش ها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار و بیشترین سهم آسیب شغلی را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد بازرسی‌های ویژه از کارگاه‌های پر خطر در صنایع ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی و معدن بوده است.

محمد آذر پناه،سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در آخرین اظهارات خود گفت:در سال 1402 بیش از 73هزار دادخواست بدوی در استان تهران تشکیل شده است که تا پایان سال برای 57هزار و 572پرونده، آرای هیأت تشخیص صادر و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت مراجع حل اختلافات کار و ماده 157 قانون کار  افزود: با توجه به اهمیت زمان رسیدگی به پرونده ها و با تلاش های صورت گرفته بیش از 13 هزار پرونده نیز با آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کار استان تهران حل و فصل شدند که ایجاد سازش بین طرفین موضوع تاثیر بسزایی در تقویت انسجام اجتماعی و رضایتمندی مردم ایجاد ایفا می کند. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: همچنین سال گذشته 32هزار و 761بازرسی کار در سطح استان تهران صورت گرفت که بیش از 1200مورد آن فراتر از  برنامه ابلاغی وزارت متبوع بوده است که ماحصل آن نیز صدور و ارسال 25 هزار ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان محترم بوده است.

آذرپناه به کاهش محسوس حوادث ناشی از کار در سطح استان تهران نیز اشاره کرد و بیان داشت: طی سال گذشته 17هزار و 654مورد از بازرسی ها به بازرسی از کارگاه‌های  پرخطر اختصاص داشته که نسبت به سال قبلی از رشد 35درصدی برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی نیز با رشد بیش از 7درصد نسبت به سال قبل، تعداد 401 فقره گواهینامه صادر شده است که در تقویت کمی و کیفی بخش خدمات اقتصاد استان تهران موثر بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

محسوس حوادث تهران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.