اذعان مقام آمریکایی به بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از خبرگزاری تاس، رند پل، سناتور آمریکایی طی اظهاراتی در "مؤسسه کشورداری مسئولانه کویینسی" در واشنگتن اذعان کرد که سیاست این کشور در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشورها ایجاد کند.

وی گفت که مرتباً این سؤال را از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌پرسد: می‌توانید رفتاری را به من بگویید که از یک تحریم تغییر کرده است؟ شما به من تحریمی را بگویید که علیه روسیه اعمال کرده‌‌اید و روسیه به خاطر آن اکنون گفته باشد: متاسفیم. ما هرگز نباید این کار را انجام می‌دادیم. و دقیقاً همان کاری را می‌کنیم که شما می‌خواهید، فقط به ما بگویید چه کنیم و ما آن را انجام خواهیم داد.

این سناتور معروف آمریکایی افزود: یا فقط هر نوع رفتاری که توسط چین یا روسیه یا ایران اصلاح شده است را به من بگویید. در واقع، اگر به ایران نگاه کنید، کاملا برعکس عمل کرده است.

پل گفت: در واقع، می‌توانم استدلال کنم که تحریم‌ها به هیچ وجه جواب نمی‌دهند. تنها تحریم‌هایی که جواب می‌دهند این است که شما پیشنهاد لغو آن‌ها را بدهید. اما چیزی که ما تمایل داریم انجام دهیم این است: (تحریم‌های) بیشتر و بیشتر اعمال کنیم.

این نماینده کنگره در ادامه گفت: اما مسئله این است که جایگزین دیگری وجود دارد و آن دیپلماسی است.

وی تصریح کرد که واشنگتن به جای اعمال تحریم‌های بیشتر و بیشتر، بهتر است با این کشورها تعامل دیپلماتیک داشته باشد.

وی همچنین از برنامه های دولت آمریکا برای استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه برای اوکراین انتقاد کرد.

پل گفت: ما ادعا می‌کنیم که آن (دارایی‌ها) را مصادره می‌کنیم. ممکن است این توانایی را داشته باشیم. ما کنترل‌های شگفت‌انگیزی بر سیستم بانکی داریم. اما در عین حال اگر آن را قبول کنیم: آیا فکر می‌کنید روسیه دچار فروپاشی خواهد شد؟

این سناتور هشدار داد که چنین اقداماتی از سوی آمریکا روسیه را ترغیب به اقدامات تلافی جویانه می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.