وصول طلب ۸ میلیاردی صندوق توسعه ملی با حمایت آیت‌الله رئیسی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی ضمن عرض تسلیت شهادت ریاست جمهور و هیأت همراه اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که وجود آقای دکتر رئیسی مغتنم و محترم و در مسیر خدمت به کشور و مردم بود؛ همین مساله در صندوق توسعه ملی که بر اساس اساسنامه اش ایشان در رأس هیأت امنای صندوق توسعه ملی بود و سالی دوبار تشکیل جلسه می‌داد، برای پشتیبانی اهداف و مصوبات صندوق و رسیدن به نرخ هشت درصدی هم مغتنم بودند.

غضنفری افزود: دو مصوبه یادگار ایشان برای صندوق بود: وصول مطالبات معوق و سرمایه گذاری غیر مداخله‌ای صندوق که با مصوبه اول حدود ۸ میلیارد دلار از مطالبات را وصول کردیم و با توجه به نقش هیأت امنایی ایشان حامی مصوبات و حل مشکلات بودند که بعد از استماع همه نظرات موضع حق را می‌گرفتند حتی اگر به نفع دولت یا وزیری نبود، ایشان همواره جانب مردم و کشور را می‌گرفتند. در مصوبه دوم هم حدود ۲۳ میلیارد دلار با تفاهم نامه و قراردادها انجام شد که قبلاً فقط در قالب تسهیلات و درصدی از سود بود ولی حجم قراردادها افزایش یافت و برخلاف رؤسای جمهور گذشته که استقلالی برای صندوق قائل نبودند ایشان همواره حمایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دکتر رئیسی شهید جمهور ما اخلاق، مرام و رفتاری شایسته ای داشتند، گفت: ایشان اخلاق مدار و متواضع بودند در برابر نقدها در دوران مسوولیتشان هم همواره به نفع مردم می‌اندیشیدند و فقط مختص دوران ریاست جمهوری ایشان نبود.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی بیان کرد: به لحاظ ملاطفت و مهربانی ایشان، از انتقاد صحیح استقبال داشتند و به لطف ایشان مصوبات سرمایه گذاری‌های درستی انجام شده و پروژه‌های دیگری هم در دست اقدام است. آرزو دارم با درایت و عقلانیت این دوره سخت سپری شود هر چند جلوه‌ای از همدلی و همدردی در کشور و کشورهای دوست و همسایه شکل گرفت.

وی گفت: اگر دوباره افراد فسادستیزی همچون دکتر رئیسی سرکار بیایند ریل گذاری ادامه خواهد یافت؛ ما راه نرفته بسیاری داریم در حوزه مسکن، ازدواج، ارز و … کار بسیار زیاد است که با توجه با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری گام دوم به گونه‌ای برداشته شود و امید داریم با مسائل و منافع ملی برای ایران و ۸۵ میلیون جمعیت با امنیت خاطر و مرزها و امید کار کنیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.