رهبر حزب کارگر انگلیس، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

رهبر حزب مخالف بریتانیا گفت که قصد دارد طی روند صلحی، کشور فلسطین را به به‌رسمیت بشناسد.

به گزارش ارز پرس، پیش از این ایرلند، اسپانیا و نروژ اعلام کردند که در تاریخ ۲۸ مه (۸ خرداد) فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت خواهند شناخت؛ اقدامی که رژیم صهیونیستی را خشمگین کرد و فورا سفرای خود در این سه کشور را فراخواند.

حزب کارگر انگلیس به دلیل سیاستش در قبال جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه دچار اختلافات درونی شده است. در این میان، «کر استارمر» رهبر این حزب درخصوص اینکه موضع حزب کارگر انگلیس به تدریج به سوی حمایت از غزه پیش می‌رود، با انتقادات فراوانی مواجه شده است.

استارمر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فلسطین باید به عنوان کشور به رسمیت شناخته شود، به بی‌بی‌سی گفت: «بله، چنین فکر می‌کنم و به نظرم به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور بسیار مهم است.»

وی افزود: «به رسمیت شناختن کشور فلسطین در زمان درست و طی روند صلح باید انجام شود اما من به آن شدیدا ایمان دارم. البته راه‌حل ۲ دولتی هم برای برقراری صلحی با دوام در منطقه ضروری است.»

دولت کنونی بریتانیا – حزب محافظه‌کار –  و هم‌چنین سایر کشورهای بزرگ اروپا از جمله فرانسه و آلمان از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت کرده‌اند اما آنها تاکید دارند که چنین چیزی باید طی روند صلح ایجاد شود.

پیش از این حزب کارگر انگلیس خواستار توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و استفاده از تسلیحات بریتانیایی در حمله به رفح شدند.

به دنبال تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، موضع حزب کارگر انگلیس تغییر پیدا کرده است و اعضای این حزب نارضایتی‌ خود را نسبت به دولت انگلیس به دلیل «حمایت از جنایات جنگی اسرائیل» ابراز می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.