مهم‌ترین خدمت شهید رئیسی تمسک به گوهر انقلاب است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، عصر روز چهارم خرداد 1403 مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت با حضور  علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و جمعی از شهروندان منطقه 12 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهردار پایتخت با تجلیل از مقام «شهدای خدمت» گفت: حادثه شهادت شهیدان خدمت را باید به مردم ایران و امت اسلامی تسلیت و تبریک گفت. تسلیت بابت از دست دادن چنین مدیران خدمتگزار و تبریک بابت پرورش این چهره‌های دغدغه‌مند در دل جامعه اسلامی.

زاکانی تأکید کرد: بیش از 45 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. سرگذشت این انقلاب کتاب قطوری است. تجارب تلخ و شیرینی در این سال‌ها رقم خورد تا در آن سنت‌های الهی اثبات گردد. همانگونه که خدا در قرآن فرموده: «إن تنصر الله ینصرکم»؛ اگر مسیر حرکت جامعه انسانی نیز درست باشد، لطف خدا شامل حال آن حرکت می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، افزود: شعارهای نهضت اسلامی مردم ایران پس از پیروزی انقلاب به سرعت جهان‌شمول شد. زیرا انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از آرمان‌هایی چون عدالت و آزادی را به جهانیان ارائه کرد.

وی ادامه داد: وقتی در ابتدای حرکت اسلامی مردم ایران صحبت از عدالت شد، تعریف انقلاب از این آرمان متمایز از تعریف رایجی بود که کمونیست‌ها در آن زمان ارائه می‌دادند. این موضوع خلاصه به عدالت نمی‌شود؛ در رابطه با مفهوم آزادی نیز انقلاب اسلامی معنای متفاوتی از این آرمان نسبت به تعریف لیبرال‌ها ارائه داد. زیرا در انقلاب ما معنویت به عنوان گمشده جامعه بشری موضوعیت اصلی داشت.

زاکانی تأکید کرد: برخلاف برداشت رایجی که پیش از انقلاب از جانب کمونیست‌ها پیرامون دین شکل گرفته و آن را افیون توده‌ها می‌دانست، در انقلاب اسلامی برای نخستین بار ناظر به وجه اجتماعی دین و مسئولیت‌های آن صحبت شد. تمسک به دین و پیاده کردن اهداف آن در اجتماع موضوعیت پیدا کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی‌های صورت گرفته با انقلاب اسلامی مردم ایران گفت: گفتمان انقلاب اسلامی دنیا را با یک موجودیت جدید روبرو کرد. به همین جهت تمامی ابرقدرت‌های جهان از روز اول بر آن شدند تا این انقلاب را به شکست بکشانند، اما امروز ایستادگی مردم ما باعث شده حرف حق انقلاب اسلامی را از دل دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بشنویم.

وی افزود: در دهه اول انقلاب دشمنان با تحمیل جنگ 8 ساله بر ما سعی کردند استقلال کشور را خدشه‌دار کنند، اما مقاومت مردم باعث شد نقشه آنان نقش بر آب شود؛ به همین جهت در سال پایانی جنگ تحلیل‌گران غربی به این نتیجه رسیدند با شیوه سخت و جنگ نظامی نمی‌توانند خدشه‌ای به انقلاب وارد کنند، بنابراین به سراغ طرح‌ریزی جنگ نرم رفتند.

زاکانی ادامه داد: در جنگ نرم دشمنان سعی کردند ماهیت اصلی انقلاب را با چالش روبرو کنند. برخی سوءمدیریت‌ها در این سال‌ها آب در آسیاب دشمن می‌ریخت. به‌عنوان مثال وقتی صحبت از عدالت می‌شد به سراغ اشرافی‌گری می‌رفتند؛ وقتی موضوع مبارزه با فساد طرح می‌شد، نه تنها این اتفاق رخ نمی‌داد بلکه در اثر مدیریت غلط برخی از دولتمردان شاهد افزایش تبعیض در جامعه بودیم. به نحوی که عده‌ای یک‌شبه به جایگاهی می‌رسیدند که میلیون‌ها ایرانی امکان دسترسی به آن نداشتند.

شهردار تهران با اشاره به نقش رهبر انقلاب در مدیریت بحران‌ها گفت: رهبری معظم از همان نخستین دیدارها با دولت‌های پس از جنگ نسبت به گسترش روحیه اشرافی‌گری در میان مسئولین هشدار دادند، اما برخی گوششان نسبت به فرمایشات ایشان سنگین بود یا عامدانه نمی‌خواستند تذکرات رهبر انقلاب را بشنوند. آنها مخالفت خود با ایشان را نیز صراحتاً اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: با وجود چنین مخالفت‌هایی مسیر انقلاب به درستی ادامه پیدا کرد و دشمنان نتوانستند مردم را از ولی جامعه جدا کنند.

شهردار پایتخت در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ممتاز شهید سید ابراهیم رئیسی، گفت: اگر از من بپرسند مهم‌ترین خدمت شهید رئیسی در طول دوران مسئولیتش چه بود؟ می‌گویم؛ تمسک به گوهر انقلاب که همان پیروی از آموزه‌های اسلام، تبعیت از رهبری و خدمت به مردم است. لذا در ابعاد مختلف شاهد تغییر سیاست‌ها در دولت شهید رئیسی بودیم.

شهردار تهران در خاتمه به نقش وزیر امور خارجه شهید هم پرداخت و اظهار کرد: در کابینه سیزدهم، دست‌فرمان دولت در حوزه سیاست خارجه تغییر کرد. سیاست خارجی کشور ما از یک رویکرد منفعل و ناقص به رویکرد فعال با وزارت شهید امیرعبداللهیان تغییر جهت داد. در این رویکرد دیپلماسی به کمک محور مقاومت آمد؛ معتقدم اگر اقدامات فعالانه وزارت خارجه نبود عملیات «وعده صادق» نیز به نتایج خود نمی‌رسید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

رئیسی انقلاب

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.