بهره برداری از 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 3 استان

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در حاشیه برگزاری هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که امروز (شنبه، پنجم خرداد) به ریاست «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 2 میلیون 600 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: این هفته نزدیک به 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد و تقدیم مردم این سه استان می شود که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در سال 1402 رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور 92 هزار پروانه در کشور شکسته شد و در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 277 هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا در مدت یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان‌کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که 100 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه 1403 دیده و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

برداری استان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.