استقبال دولت صنعا از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری

وزارت خارجه دولت صنعا ضمن استقبال از حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری، این حکم را تاکیدی دوباره بر نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و نیز توافقنامه منع و مجازات جنایت نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ارز پرس، وزارت خارجه دولت یمن در صنعا امروز- شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای اعمال تدابیر موقت دیگری علیه دشمن اسرائیلی و درخواست از آن برای توقف فوری این عملیات نظامی از جمله حمله نظامی وحشیانه به شهر رفح در جنوب نوار غزه استقبال می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن، این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید دوباره بر این است که اقدامات دشمن اسرائیلی نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و نیز توافقنامه منع و مجازات جنایت نسل‌کشی بوده و با حمایت مستقیم سیاسی، نظامی، مالی و لجستیک آمریکا، خطر نابودی ساختار حقوقی بین‌المللی را به دنبال دارد.

همچنین وزارت خارجه یمن از آمریکا خواست به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت مسؤولیت خود در اجرای اصول قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل را پذیرفته و از حق وتوی خود جهت حمایت از رژیم صهیونیستی و سران آن در برابر هر گونه مجازاتی استفاده نکرده و خود را مورد بازنگری قرار داده و در مقابل اکثریت قاطع کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل نایستد که حامی تشکیل کشور فلسطین و خواهان توقف جنایات دشمن اسرائیلی هستند.

صنعا در ادامه نیز حاکمیت‌هایی را که روابط خود را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی درآوردند و نیز حاکمیت‌هایی را که در این مسیر قرار دارند، تشویق کرد که با جدیت از حق حمایت کرده و به درخواست ملت‌ها که مخالف جنایات رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با آن هستند، عمل کنند.

دولت صنعا همچنین هشدار داد که ملت‌های آزاده هرگز در اعمال خواست و اراده خود بر حاکمیت‌هایی که روابط خود را عادی کردند و آنهایی که در این اندیشه هستند، ناتوان نخواهند بود.

وزارت خارجه یمن در پایان نیز بار دیگر تاکید کرد که موضعگیری قدرتمند صنعا در مخالفت با حمله به نوار غزه تا زمانی که حمله نظامی متوقف نشود و کمک‌های بشردوستانه، غذایی، دارویی و سوخت به نوار غزه بدون هیچ مانعی انجام شود، بدون هیچ مماشاتی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.