برلین: حمله اسرائیل به رفح غیرقانونی است

معاون صدراعظم آلمان حمله رژیم صهیونیستی را غیرقانونی دانست و با اشاره به گستردگی تخریب حملات رژیم صهیونیستی در دیگر نقاط غزه، از تل‌آویو خواست حمله‌ای تمام‌عیار به رفح انجام ندهد.

به گزارش ارز پرس، «رابرت هابک» معاون صدراعظم آلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و حمله به رفح را نقض‌کننده حقوق بین‌المللی دانست.

این مقام آلمانی با اشاره به حکم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی برای توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح گفت: «قحطی و رنج مردم فلسطین و حمله به نوار غزه، همانطور که در دادگاه می‌بینیم، با حقوق بین‌المللی همخوانی ندارد.»

هابک با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در دیگر نقاط غزه از جمله بمباران اردوگاه‌های پناهجویان، گفت دولت آلمان باور دارد که رژیم صهیونیستی نباید به رفح حمله کند، دست‌کم نه مانند حمله‌ای تمام‌عیار که به دیگر نقاط غزه انجام داده است.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نیز پیش‌تر رژیم صهیونیستی را از حمله‌ای تمام‌عیار به رفح بر حذر داشت و گفت: «موضع ما این است که در جنگ‌ها همواره باید به قوانین حقوق بین‌المللی احترام گذاشت. به همین دلیل است که می‌گوییم حمله به رفح بدون تلفات انسانی وحشتناک و فجیع امکان‌پذیر نخواهد بود.»

هفته گذشته «کریم‌ خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت: این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این درخواست که به دلیل متهم شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت مطرح شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشته است، از جمله از سوی آمریکا که شدیداً با آن مخالفت کرد.

همچنین این دیوان آخر هفته گذشته حکمی صادر کرد که بر اساس آن رژیم صهیونیستی باید فوراً به عملیات‌های خود در رفح پایان داده و گذرگاه‌های مرزی را به نحوی باز کند که کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ اختلالی به مردم غزه برسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.